روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ يکشنبه ۱ خرداد - شماره 4133

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت:

برنامه‌هاي توسعه‌اي فولاد مبارکه تا مرحله جهاني شدن پيش رود

 معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌هاي توسعه اي فولاد مبارکه تا مرحله جهاني شدن، همچنان پر فروغ پيش رود
به گزارش خبرگزاري سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، «وجيه الله جعفري» در نشست کارگروه کنترل مديريت شرکت فولاد مبارکه، اظهار داشت: تحقق چشم انداز اين شرکت تا 1410 مبني بر اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي با نگاه جديد به تأمين زنجيره بالادستي و پايين دستي، (هشت ميليارد يورو و 170 هزار ميليارد تومان سرمايه)، با مديريت مناسب امکان پذير است. رئيس هيأت عامل ايميدرو ادامه‌داد: توسعه مجتمع فولاد مبارکه، يک دغدغه ملي است و ايميدرو همه تلاش خود را براي فراهم کردن بستر اين روند اعم از تأمين مواد اوليه، زيرساخت‌ها، رفع موانع انتقال آب خليج فارس، نوسازي و فناوري و غيره به کار مي‌گيرد.
معاون وزير صمت با اشاره به اينکه برنامه افزايش سرمايه شرکت فولاد مبارکه براي توسعه اقدامي مناسب است، تصريح کرد: نگاه ايميدرو به موضوع سود به عنوان سهامدار، اين است که اين سازمان هيچ سودي درخواست نمي‌کند و تمايل دارد اين سود، به افزايش سرمايه شرکت اختصاص يابد، زيرا معتقديم اين اقدام به نفع شرکت، اجراي طرح‌ها و در کل، به نفع کشور است.
وي ابراز اميدواري کرد برنامه تقسيم سود سهامداران به برنامه افزايش سرمايه تغيير يابد تا شرکت فولاد مبارکه بتواند همزمان با اجراي طرح‌ها، زيرساخت‌هاي مورد نياز را هم به نحو مطلوب تامين کند.
30 رکورد جديد توليد فولاد مبارکه در فروردين
«ياسر طيب نيا» مديرعامل فولاد مبارکه در نشست يادشده با اشاره به اينکه اين شرکت در فروردين امسال 30 رکورد جديد در توليد محصولات به ثبت رسانده است، گفت: اين رکوردها در ارديبهشت هم ادامه دارد و برنامه ما اين است که ثبت رکوردهاي توليد، به صورت منظم و پيوسته رخ دهد.
وي ادامه داد: پيشتر رکوردهاي توليد در بخش‌هاي فولادسازي، نورد گرم و آهن اسفنجي حدود يک‌هزار تن بوده اما اين رقم اکنون به 30 هزار تن رسيده است.
مدير عامل فولاد مبارکه تصريح کرد: با وجودکاهش صادرات، اجازه نداديم محصولات گرم، سرد و پوشش دار با افزايش قيمت مواجه شود.
طيب نيا با اشاره به برنامه‌هاي اين شرکت در حوزه فناوري نوين، گفت: ايجاد مرکز زيست بوم نوآوري در سال گذشته، افزايش 600 درصدي خدمات شرکت‌هاي دانش بنيان به ارزش سه‌هزار ميليارد تومان و هدف گذاري براي ايجاد اشتغال 2 هزار نفر در اين حوزه و نيز اجراي 59 طرح تحول ديجيتال با پيشرفت حدود 19.3 درصد، از جمله اين اقدامات است.
وي افزود: تاکنون يک‌هزار و 250 طرح تحقيقاتي با بيش از 120 مرکز تحقيقاتي انجام شده و اميدواريم در سال 1404 يک جهش در تحقيق و توسعه داشته باشيم.
مديرعامل فولاد مبارکه اضافه‌کرد: در سال‌هاي 99 و 1400، تعداد يک‌هزار و 551 قطعه و تجهيز بومي سازي شده و برنامه بومي سازي امسال نيز هزار و 600 قطعه و تجهيز است.
به گفته وي، اکنون بيش از 90 درصد قطعات، بومي سازي شده و حدود 878 ميليون دلار صرفه جويي ارزي شده است.
طيب‌نيا با اشاره به برنامه توليد شرکت فولاد مبارکه در سال 1401 گفت: در سال جاري، برنامه توليد گندله از 6 ميليون و 709 هزار تن سال 1400 به هفت ميليون و 200 هزار تن، آهن اسفنجي از هفت ميليون و 302 هزار تن به هفت ميليون و 930 هزار تن، تختال از هفت ميليون و 897 هزار تن به هشت ميليون و 420 هزار تن، نورد گرم از 6 ميليون و 154 هزار تن به 6 ميليون و 500 هزار ميليون تن و نورد سرد به يک ميليون و 600 هزار تن است.
وي ادامه داد: در حال حاضر، خاکبرداري طرح نورد گرم 2 انجام شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه