روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ يکشنبه ۱ خرداد - شماره 4133

خاندوزي؛

کارخانجات کاغذ به ظرفيت توليد واقعي نزديک شوند

 وزير امور اقتصادي و دارايي به کارخانجات توليد کاغذ واگذارشده براساس اصل 44 هشدار داد که در سال 1401 بايد توليد خود را به ظرفيت واقعي نزديک کنند.
وزارت اقتصاد اعلام کرد که احسان خاندوزي با حضور در سي و سومين نمايشگاه بين المللي  کتاب در محل مصلي تهران از غرفه‌هاي اين نمايشگاه بازديد و با فعالان حوزه نشر به گفت‌وگو پرداخت.
وي در ابتداي  اين بازديد در ديدار با معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن بررسي مشکلات و موانع حوزه نشر کتاب در چارچوب وظايف و مأموريت‌هاي وزارت اقتصاد، مقرر شد، زمينه رفع اين مشکلات با برگزاري جلسات هماهنگي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ با سازمان‌هاي تابعه وزارت اقتصاد از جمله سازمان امور مالياتي در کوتاهترين زمان برگزار شود.
خاندوزي در اين بازديد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اين مقطع زماني که فضاي اقدامات اساسي در حوزه اقتصاد جدي است بنده در نمايشگاه کتاب تهران به عنوان يک رويداد تاثيرگذار و داراي قدمت و اعتبار در داخل و خارج، حاضر شدم تا در عمل به عنوان يک مسئول اقتصادي اعلام کنم ما به نگاه راهبردي رهبر معظم انقلاب در اهميت اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو بال محرکه‌ي کشور باور داريم.   وي در ادامه افزود: اقتصاد نشر هم به جهت گردش و دور مالي، هم تنوع محصولات و هم تعداد مخاطب بزرگترين اقتصاد در حوزه فرهنگ است. وزارت اقتصاد آماده است در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با نگاه و مشورت تخصصي، به طور خاص تقويت توليد کاغذ، به حرفه‌اي تر شدن اين اقتصاد و توسعه پايدار آن کمک کند.
خاندوزي ادامه داد: به کارخانجات توليد کاغذ که براساس اصل 44 واگذار شده‌اند ولي به تعهدات خود در قرارداد واگذاري عمل نکرده و توليد کاغذ را در شرايط فعلي با تنگنا مواجه کرده‌اند، هشدار مي‌دهيم که سال 1401 بايد توليد خود را به ظرفيت واقعي نزديک کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه