روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ يکشنبه ۱ خرداد - شماره 4133

در جلسه شوراي اداري استان اردبيل مطرح شد

عبدالملکي: مهم‌ترين مساله وزارت کار پرداخت حقوق بازنشستگان است

 وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: مهم‌ترين مساله وزارت کار در شرايط کنوني پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمري‌بگيران در زمان مقرر است.
حجت‌الله عبدالملکي ديروز شنبه در جلسه شوراي اداري استان اردبيل با اعلام اين خبر اظهار کرد: مقامات دولت قبل اعلام مي‌کردند که دولت سيزدهم با شرايط اقتصادي کنوني امکان پرداخت حقوق‌ها را نخواهد داشت در حالي که تاکنون حقوق و مستمري بازنشستگان در شرايط مطلوب پرداخت شده است.
وي ميزان پرداختي مستمري بازنشستگان صندوق‌هاي بازنشستگي کشور را حدود 70 درصد حقوق پرداختي دولت به کارکنان فعلي اعلام کرد و بيان کرد: پرداخت مستمري بازنشستگان سرموقع انجام مي‌شود. وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي اضافه کرد: قانون بيمه کارگران ساختماني در مجلس در حال اصلاح است که در صورت اصلاح آن 400 هزار کارگر ساختماني جديد بيمه مي‌شوند.
عبدالملکي در ادامه از اختصاص 100 ميليارد ريال به استان اردبيل جهت تهيه 200 تخت جهيزيه به افراد تحت پوشش بهزيستي استان خبرداد و گفت: علاوه بر اين يک هزار و 700  متقاضي پشت نوبت بهزيستي استان اردبيل هم تحت پوشش قرار مي‌گيرند. وي همچنين به اختصاص سهميه احداث يک هزار واحد مسکوني براي کارگران استان اردبيل اشاره کرد و افزود: تاکنون 700 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و بقيه افراد نيز پس از ثبت نام مشمول اين طرح خواهند شد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در ادامه نسبت به احداث درمانگاه تامين اجتماعي و مرکز نگهداري معلولان در شهرستان گرمي قول مساعد داد و خواستار حل  مسئله استقرار نمايندگي ادارات در شهرستان تازه تاسيس انگوت شد.
وي همچنين خواستار رفع مشکل سرمايه‌گذاري کارخانه ظروف شيشه و پتروشيمي جم در شهرستان گرمي شد و افزود: احداث اين دو واحد صنعتي بايد تا دو هفته آينده تعيين تکليف شود و در ارزيابي مجدد اگر به هر دليلي اجراي اين دو طرح تاييد نشود، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي بايد طرح‌هايي را جايگزين اين دو طرح کرده و باهمان ميزان اشتغال تا دو ماه آينده طرح جديد شروع شود.
 در جلسه شوراي اداري استان اردبيل طرح‌هاي حمايتي و سرمايه گذاري و امور اجتماعي استان اردبيل با محوريت مسائل و مشکلات شهرستان گرمي و انگوت با حضور رئيس و اعضاي کميسيون اجتماعي مجلس و وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي و استاندار اردبيل بررسي شده و پيشنهادات اجرايي به تصويب رسيد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه