روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ شنبه ۳۱ ارديبهشت - شماره 4132

قائم مقام وزير صمت خبر داد؛

ورود گسترده ايران و کوبا به بازارهاي يکديگر

 قائم‌مقام وزير صمت در امور بازرگاني گفت: مقدمات ارتباطات گسترده ميان ايران و کوبا در حال فراهم شدن است و دو کشور توافق کردند بازارهاي خود را در اختيار يکديگر قرار دهند.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد صادق مفتح ادامه داد: حوزه بهداشت، انتقال دانش دارو و همکاري در زمينه ساخت انواع واکسن و دارو و همچنين کشاورزي و انتقال تجربيات در اين حوزه و توسعه مبادلات بين‌المللي و روابط خارجي از زمينه‌هاي همکاري ميان دو کشور است.
وي افزود: براي توسعه روابط اقتصادي و همچنين روابط صنعتي و کشاورزي، نقشه راه همکاري‌هاي دو جانبه تدوين خواهد شد.
قائم‌مقام وزير صمت ر امور بازرگاني درباره نقش‌آفريني بخش خصوصي، توضيح داد: از سمت ايران، اهتمام دولت بر اين است که بخش خصوصي به خدمت گرفته شود و دولت و ارگان‌هاي دولتي تنها زمينه‌ساز باشند.
مفتح با بيان اين‌که اولويت کار ما اين است که تمام همکاري‌ها از، سوي بخش خصوصي انجام شود، ادامه داد: تأکيد وزارت صمت انجام همکاري‌ها با تکيه بر بخش خصوصي است، بنابراين نقش دولت حداقلي و حمايتي بوده و قسمت اجرايي کار با بخش خصوصي خواهد بود.
وي با بيان اين‌که ما و کوبا در زمينه همکاري‌ها و تبادلات اقتصادي وجوه مشترک فراواني داريم، گفت: کوبا در زمينه بهداشت و داروسازي يکي از کشورهاي پيشرو در دنيا است و صنايع دارويي کوبا به ويژه واکسيناسيون پيشرفت بسيار خوبي داشته است.
قائم مقام وزير صمت در امور بازرگاني يادآور شد: ايران نيز در زمينه‌هاي صنعتي، توسعه کشاورزي، پتروشيمي، نفت و مشتقات نفتي و تجهيزات، دانش بسيار خوبي دارد.
مفتح با بيان اين‌که بخش‌هايي از اين برنامه‌ها عملياتي شده است، عنوان کرد: در زمينه واکسن، محصولات کشاورزي، مبادلات تجاري، بانکي و گمرکي، همکاري‌هاي مشترک شکل گرفته و بايد توسعه يابد که در کمترين زمان ممکن، انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه