روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ شنبه ۳۱ ارديبهشت - شماره 4132

وزير راه و شهرسازي:

50 درصد هزينه سبد خانوار مربوط به مسکن است

 وزير راه و شهرسازي گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد هزينه سبد خانوارها در کشور مربوط به مسکن است.
رستم قاسمي در آئين در آئين بهره‌برداري از پالايشگاه قير اروميه اظهار کرد: اکنون در سطح کشور 8 ميليون مستأجر داريم، حدود 50 درصد از هزينه سبد خانوار مربوط به مسکن است که تصميم داريم در اين 4 سال به طور ميانگين سالانه يک ميليون واحد مسکن بسازيم.
وي با تاکيد بر اينکه در نهضت ملي مسکن هدف اصلي صرفاً خانه‌سازي نيست بلکه شهرسازي است و تصميم داريم، افزود: ما در وزارتخانه در 2 حوزه راه و مسکن مشغول خدمت هستيم، در حوزه مسکن طبق نياز مردم و تعهد دولت سالانه يک ميليون مسکن بايد بسازيم.
قاسمي افزود: استان آذربايجان غربي در تأمين زمين جهت ساخت مسکن جزو استان‌هاي پيش‌رو است و عمليات اجرايي بيش از 40 هزار واحد مسکن شروع شد که تقريباً به ميزان نصف نيازهاي 4 ساله‌ي مردم ثبت نام کننده است.
وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: پيشرفت در تأمين زمين براي اجراي طرح نهضت ملي مسکن در استان آذربايجان غربي بسيار خوب و قابل قبول است و اميدواريم با سرعت بيشتر مساکن مدنظر تأمين شود.
وي بيان کرد: وضعيت راه‌هاي استان چندان مناسب نيست و يک عقب ماندگي در مقايسه با شاخص‌هاي کشوري دارد. که با اختصاص اعتبار مدنظر در اين سفر رياست جمهوري اميدواريم تحول خوبي انجام شود.
وزير راه و شهرسازي، خاطرنشان کرد: اميدواريم در حوزه‌ي راهسازي نيز مانند گذشته شاهد پيشرفت خوبي باشيم، در اين شرايط اقتصادي جامعه جذب سرمايه گذار کار آساني نيست اما اداره کل راه و شهرسازي اقدامات خوبي انجام داده است. پالايشگاه قير اروميه مجهز به نسل سوم نيز نقش خوبي در توسعه و بهسازي راه‌هاي استان مي‌تواند داشته باشد که اميدواريم براي استان پر خير و برکت باشد.
وي با اشاره به ايجاد تغييرات در اجراي طرح نهضت ملي مسکن و مقايسه آن با مساکن مهر، گفت: با تجاربي که در مسکن مهر کسب شد سعي کرديم يک تغيير و تحول اساسي در پيشبرد و اجرايي طرح نهضت ملي پيش بگيريم. در نهضت ملي مسکن هدف اصلي صرفاً خانه‌سازي نيست بلکه شهرسازي است و تصميم داريم براي مردم زمينه استفاده از تمامي امکانات در بخش‌هاي بهداشتي، آموزشي و ورزشي و حمل و نقل فراهم شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه