روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ شنبه ۲۴ مهر - شماره 3997

معاون نظارت و بازرسي سازمان صمت خبر داد؛

لوازم خانگي در صدر کالاهاي قاچاق

معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت که بيشترين کالاي قاچاق کشف شده در نيمه اول امسال، لوازم خانگي، انواع لاستيک خودرو و لوازم آرايشي و بهداشتي بوده است.
سعيد محمدي پور، درباره کشف کالاي قاچاق در شش ماهه اول امسال، تصريح کرد: در اين مدت، 35 هزار و 904 بازرسي با تشکيل 274 پرونده به ارزش ريالي بيش از 700 ميليارد تومان انجام شده که از نظر تعداد بازرسي 9 درصد نسبت به شش ماهه اول سال قبل افزايش داشته است.
به گفته وي، بيشترين کالاي قاچاق کشف شده، لوازم خانگي، انواع لاستيک خودرو، لوازم آرايشي و بهداشتي بوده است.
محمدي پور در ادامه با اشاره به انجام 466 هزار و 111 بازرسي در نيمه اول امسال، اظهار کرد: در نتيجه اين بازرسي‌ها، 40 هزار و 28 پرونده به ارزش بيش از 1200 ميليارد تومان تشکيل شده است. اين تعداد بازرسي در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 31 درصد و از نظر تعداد پرونده‌ها 21 درصد افزايش داشته است.
به گفته وي، بيشترين تخلفات کشف شده در بازرسي‌ها در حوزه مواد پروتئيني، نان، شکر، و مواد غذايي بوده است.
گرانفروشي در صدر شکايات
معاون نظارت و بازرسي همچنين از دريافت و بررسي 22 هزار و 107 مورد شکايت از طريق تلفن يا به صورت حضوري در سازمان صمت استان تهران طي نيمه اول امسال خبر داد و گفت: در اين مدت 29 هزار و 897 مورد گشت مشترک انجام شده که منجر به تشکيل 5176 پرونده به ارزش ريالي بيش از 200 ميليارد تومان شده است.
به گفته وي بيشترين شکايات 124 درخصوص گرانفروشي، تقلب و نبودن برچسب قيمت بوده است.
واردات لوازم خانگي از سال 1397 به کشور ممنوع است، اما مشاهدات ميداني حاکي از وفور کالاي قاچاق در بازار است و مقامات مسئول، از جمله  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، نيز در اين رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه