روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ شنبه ۲۶ تير - شماره 3940

50 معدن شن و ماسه گرانفروش در کرمان به تعزيرات معرفي شد

 رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) کرمان اعلام کرد که براي بيش از 50 معدن شن و ماسه استان پرونده تخلف گرانفروشي تشکيل و به تعزيرات حکومتي ارسال شده است.
مهدي حسيني نژاد با بيان اينکه افزايش قيمت هنوز در زمينه شن و ماسه نداشته‌ايم اظهارداشت: معادني که در گذشته يا اينک قيمت را افزايش داده اند تخلف کرده اند.
وي در عين حال اضافه کرد:در يک مسير قانوني و کارشناسي در حال رصد و بررسي موضوع از مسيرهاي قانوني درخصوص قيمت گذاري شن و ماسه هستيم؛ جلسات بررسي اين موضوع نيز در دستور کار است و هفته جاري هم جلسه مفصلي در اين زمينه با هدف بررسي قيمت ها و قيمت گذاري داشتيم.
 حسيني نژاد اظهارداشت: اختلاف نظرهايي با معادن هم در مورد قيمت شن و هم موضوع کرايه حمل وجود دارد که جلسات بررسي و کارشناسي در زمينه قيمت شن و نيز چگونگي حمل آنها ادامه دارد.
طي روزهاي اخير افزايش خودسرانه قيمت شن و ماسه توسط برخي معادن در استان خبرساز بوده است.
براساس اعلام برخي منابع رسانه‌اي قيمت ها در برخي نقاط استان کرمان تا بيش از دو برابر هم رشد داشته است.
براساس گزارش ها افزايش خودسرانه قيمت شن و ماسه در بعضي معادن شن و ماسه نزديک شهر کرمان به گونه‌اي بوده که اهالي اين شهر با هدف تهيه شن با قيمت مناسب تر مجبور شده اند مسافت هاي طولاني تري را طي کنند و اين محصول را از شهرستان هاي ديگر که شن و ماسه را با قيمت کمتري عرضه مي کرده اند، خريداري کنند.
تعداد معادن شن و ماسه فعال در استان کرمان بيش از 250 معدن و تا حدود 300 مورد برآورد مي شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه