روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۲ اسفند - شماره 4330

آغاز احداث 3 هزار واحد مسکونی در گلستان

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در حاشیه مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه 170 واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان علی آباد کتول از آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی در شهرستان های گرگان، گنبد کاووس، علی آباد کتول، بندر ترکمن، گمیشان و آزادشهر تا فروردین ماه سال 1402 خبر داد.
مهندس مهدی ملک اظهار کرد: یکی از اصلی ترین معضلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین بوده که با پیگیری های دکتر زنگانه استاندار گلستان در شورای مسکن استان، تا کنون زمین دو سال اول اجرای طرح تامین شده است.
رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه در استان هیچ شهر فاقد زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد، گفت: در حال حاضر بیش از 93 هزار نفر در طرح مذکور در گلستان ثبت نام کرده که از این تعداد سه هزار و 500 نفر نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کردند.
وی در حاشیه این مراسم که همزمان با میلاد با سعادت امام زمان (عج) در علی آباد کتول برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم، علاوه بر اجرای پروژه های عمرانی، تکمیل پروژه های نیمه تمام می باشد که در این راستا ، وزارت راه و شهرسازی نیز اقداماتی در دستور کار دارد.
مهندس ملک همچنین تصریح کرد: بخشی از واحدهای پروژه 170 واحدی علی آباد کتول نیز جزو واحدهای نیمه تمام مسکن مهر بوده که به طرح نهضت ملی مسکن الحاق و پس از تکمیل به متقاضیان تحویل داده می شود.وی افزود: این پروژه به مساحت عرصه هشت هزار و ۸۲۴ مترمربع و به مساحت اعیان ۱۷ هزار و ۲۶۷ مترمربع و همچنین با اعتباری بالغ بر ۹۴۵ میلیارد ریال عملیاتی خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان  از برنامه ریزی های انجام شده برای احداث شش هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده خبر داد و گفت: در راستای ابلاغ بسته های 19 بندی تشویقی وزارت راه و شهرسازی، در بافت های فرسوده گلستان، عملیات نوسازی و بهسازی شش هزار واحد مسکونی با همکاری شهرداری ها و فرمانداری های استان اجرا می شود.

تصویب طرح بافت فرسوده
 و نارکارآمد شهر دلند
به مساحت 35 هکتار
 49 پرونده مربوط به شهرهای گرگان، رامیان و دلند با موضوعات افزایش تراکم ساختمانی، تغییر کاربری، طرح بافت فرسوده و ناکارآمد و... در کمیسیون ماده پنج استان بررسی و منجر به صدور آراء گردید.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهندس مهدی ملک مدیرکل راه وشهرسازی گفت: تمام مصوبه های مطرح شده درکمیسیون ماده پنج با رعایت ضوابط شهرسازی ومعماری تعیین تکلیف می شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا رد قرار می گیرند.
وی افزود:  هر گونه تغییرات در طرح های تفصیلی شهری پس از بررسی و تصویب درکمیسیون ماده پنج ملاک صدور پروانه برای شهرداری ها خواهد بود.مهندس ملک ادامه داد: در این جلسه که در محل استانداری برگزار شد، درخواست‌های مختلفی مطرح و 49 پرونده در راستای برنامه ریزی برای حل مشکلات شهری و بهبود زیست شهری مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: این پرونده ها پیش از این در کمیته فنی با نظر کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرند.وی افزود: در ادامه این جلسه طرح بافت فرسوده و ناکارآمد شهر دلند توسط مشاور ذیصلاح مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
مهندس ملک با تاکید بر اهمیت بازآفرینی بافت های فرسوده شهری، اظهار کرد: در راستای ابلاغ بسته های تشویقی 19 بندی بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد توسط مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، چند پرونده با رویکرد توسعه مسکن در مناطق فرسوده و ناکارامد گرگان، در جلسه مطرح و به نوسازی این واحدها به تایید کمیته فنی و اعضای اصلی کمیسیون ماده پنج گلستان رسید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه