روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۲ اسفند - شماره 4330

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام :

طرح پزشک خانواده شهری در استان ایلام برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی اجرایی شده است

 مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: طرح پزشک خانواده شهری در استان ایلام برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی اجرایی شده است
دکترنورالدین رحیمی  افزود :این طرح باعث می‌شود بیمه شدگان ، راحت‌تر و با هزینه کمتر بیماری خود را بشناسند و درمان کنند که در این صورت بخش عمده‌ای از هزینه‌های سلامت از سبد خانوار مردم کم خواهد شد.
وی با بیان اینکه برخی از پزشکان متخصص نیز مردم را به پزشکان دیگری ارجاع می‌دهند که در واقع همان کار پزشک خانواده را انجام می‌دهند افزود: بهترین مشاور و تشخیص دهنده نحوه پیگیری درمان همه بیماری‌ها ، پزشک خانواده افراد است
دکتر رحیمی ادامه داد: برخی بیماری‌ها را پزشک خانواده به راحتی تشخیص می‌دهد و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص نیست . پزشک خانواده ، بیماران خود را با رویکرد علمی بهتر از دیگران می‌شناسد و در واقع پزشک متعمد یک خانواده است.
وی همچنین با تاکید به اینکه سریعترین و کم هزینه ترین مسیر در تشخیص و درمان بیماری یک فرد مسیری است که توسط پزشک خانواده او ترسیم خواهد شد افزود: کاهش مراجعات غیرضروری با اجرای پزشک خانواده نیز قابل توجه است زیرا مراجعات غیرضروری نه تنها باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که با توجه به درخواستهایی مانند انواع  آزمایشات ،تصویربرداری ، سی تی اسکن و ... حتی برای بیمار عوارض نیز در پی خواهد داشت.  
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه هر چقدر مراجعات غیرضروری را کاهش دهیم باعث کاهش هزینه‌ها می شویم که به نفع نظام سلامت کشور و مردم است عنوان کرد: با مدیریت هزینه‌ها می‌توان آن هزینه را در جاهای ضروری مصرف کرد و خدمات بهتری هم ارائه داد و از بروز بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه مردم باید قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند افزود: در استان ایلام تا کنون 55428  نفر از جمعیت صندوق بیمه سلامت همگانی به 42 پزشک خانواده منتسب شده اند. وی در پایان گفت : بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می توانند با شماره گیری کد دستوری #1666*  از نام پزشک خانواده خود مطلع شوند و از این پس جهت دریافت خدمات درمانی به صورت بیمه ای می بایست صرفاً به پزشک خانواده خود مراجعه نمایند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه