روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۲ اسفند - شماره 4330

آغاز طرح کالابرگ الکترونیکی در بوشهر

 مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی بوشهر از آغاز اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در سطح این استان خبرداد و جزئیات اجرای این طرح در بوشهر را اعلام کرد.
مصدق کشاورزی  با اشاره به اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیکی که همزمان با سراسر کشور در بوشهر آغاز شده، افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله رفاه، افق کورش، جانبو، اتصال به این سامانه پذیرای هم‌استانی‌ها در سراسر استان هستند.
تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره ای و کوچک استان مجهز به بارکدخوان و متصل به سامانه شده‌اند و پذیرای شهروندان در سراسر استان هستند.
با اجرای این طرح از این پس یارانه‌بگیران می‌توانند یک‌ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی از اعتبار تعبیه شده برای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند، در صورت استفاده از این مزیت به میزان اعتبار استفاده شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به صورت نقدی در زمان مقرر به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در این خصوص؛ اظهار کرد: با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای موفقیت‌آمیز این طرح؛ در استان بوشهر این طرح هم همزمان با سراسر کشور آغاز شده و این طرح کاملا اختیاری است و اگر کسی نخواهد از یارانه خود در این طرح استفاده کند می‌تواند به‌صورت نقدی برداشت کند.
وی ادامه داد: در این طرح اعتبار خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و می‌تواند یک‌ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی از این اعتبار در راستای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی شامل شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکرانی، قند و شکر استفاده کنند.
او اضافه کرد: هر سرپرست خانوار به اندازه تعداد اعضای خانوار خود تا سقف یارانه نقدی می‌تواند از کالاهای مذکور خریداری کند که مانند خریدهای معمولی با کارت بانکی انجام می‌گیرد، بخشی از یارانه کالا از محل اعتبار حساب یارانه و مابقی از حساب بانکی سرپرست خانوار کسر می‌گردد و در بیستم هر ماه باقی مانده اعتبار به حساب سرپرست واریز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده میزان اعتبار و فروشگاه‌های مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* شمارگیری و یا به درگاه اینترنتی سامانه شبکه ملی اعتبار مراجعه کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر توضیح داد: فروشندگان صنوف خواربار، لبنیات، پروتئین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف، می‌توانند با مراجعه به نرم افزار «بازار» و «مایکت» یا از طریق درگاه الکترونیکی shoma.sfara.ir نسبت به نصب برنامه کاربردی «شما» و ثبت نام از قسمت پنل فروشنده به فروشندگان مجاز در این طرح ملحق شوند.
وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند ضمن مراجعه به سامانه shoma.sfara.ir اپلیکیشن شما را دانلود و نصب کنند تا با فروشگاه‌های طرف قرارداد با طرح آشنا شوند،گفت: با اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان اجرای این طرح به صورت ملّی در سراسر کشور نیز آغاز شد. قرارگاه ویژه کالا برگ الکترونیکی در استان بوشهر یکماه قبل تشکیل شده است و زیر ساخت لازم برای اجرای طرح فراهم شده است.

در آستانه سال نو و به همت شرکت بهره برداری
 نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد؛
ترمیم و مرمت دو اثر فرهنگی و ملی
مرتبط با میراث صنعت نفت در مسجدسلیمان
 دو اثر ملی و فرهنگی ثبت شده شهرستان مسجدسلیمان   با دستور مساعد مهندس هیهاوند مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت‌و‌گاز مسجدسلیمان و توسط مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت ترمیم و مرمت شد.
مسئول موزه نفت مسجدسلیمان با اعلام خبر بالا افزود: یکی از آثار، آرامستان قدیمی محله نفتون مربوط به سال های دور صنعت نفت در مسجدسلیمان می باشد که با توجه به واقع شدن در مجاورت گلزار مطهر شهدا و لزوم پاکیزگی و بهبود منظر عمومی منطقه نفتون و با درخواست اداره میراث فرهنگی مورد مرمت و سامان‌دهی قرارگرفت. فرید کاوش ادامه داد : مورد دوم هم بازسازی دو بخش از دیوار موزه چاه شماره یک مسجدسلیمان است که بدلیل نشست زمین دچار تخریب شده بود که این اثر فرهنگی ثبت شده در وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور با استفاده سنگ های پیشین بنا مورد مرمت قرار گرفت.
کاوش افزود با توجه به اینکه هر 2 مورد اشاره شده در فهرست آثار ملی و فرهنگی کشورمان ثبت شده اند ، اجرای مرمت با حضور نماینده اداره میراث فرهنگی انجام شد. گفتنی است به همت موزه نفت مسجدسلیمان از دی ماه سال جاری بازدید از موزه چاه شماره یک برای عموم علاقمندان آزاد است و انتظار می رود در تعطیلات نوروز نیز مورد استقبال گردش‌گران قرار گیرد.

شهردار اراک خبر داد:
اراک میزبان 108 نماد نوروزی
 اراک- فرناز امیدی: علیرضا کریمی، شهردار اراک گفت: این شهر با ۱۰۸ نماد نوروزی در روزهای آینده آراسته می‌شود و به استقبال نوروز می‌رود.
وی افزود : از این تعداد، ۱۰۰ نماد المان نوروزی است و هشت سفره هفت‌سین نیز پهن می‌شود.
شهردار اراک بیان کرد: نصب نمادهای نوروزی این شهر در هفته آخر اسفندماه انجام می‌شود و جانمایی‌های آنان نیز صورت گرفته است. کریمی ادامه داد: بخشی از نمادهای نوروزی امسال اراک، مربوط به سال‌های گذشته است که همه مرمت و رنگ‌آمیزی شده است. وی اظهار کرد: گل‌آرایی شهری با گل‌های بنفشه، شب‌بو، اطلسی، گل مغربی و مینای آفریقایی، نصب نیمکت‌های جدید، روشنایی کامل ۳۵ پارک بزرگ، رنگ‌آمیزی ۱۵۰ هزار متر طول جداول، راه‌اندازی و رنگ‌آمیزی آب‌نماهای شهری و نظافت و تعمیر تمام سرویس‌های بهداشتی، از دیگر فعالیت‌های شهرداری اراک در آستانه سال جدید است. شهردار اراک بیان داشت: ۷۰ تاب و ۵۰ الاکلنگ استاندارد و ۵۰ نوع پلی اتیلن بازی کودکان نیز در پارک‌های اراک به مناسبت ایام نوروز نصب شده است. کریمی گفت: برگزاری جشنواره ماهی قرمز، رنگ‌آمیزی نیمکت‌های قدیمی، ترانس‌های برق، مخابرات، نرده‌های فلزی و پایه استندها، اجرای نقاشی دیواری و آذین‌بندی شهر متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، بخش دیگری از اقدامات است.

برگزاری جشن خانواده مخابرات منطقه گلستان
 جشن خانواده ه مخابرات منطقه گلستان با حضور پرشور آنها ، بمناسبت نیمه شعبان برگزار شد .به مناسبت ولادت امام زمان (عج)، با حضور دکتر غلامعلی شهمرادی و کارکنان بهمراه خانواده هایشان ، جشن باشکوه نیمه شعبان در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.دکتر غلامعلی شهمرادی در این جشن ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام زمان (عج) گفت :  ماه شعبان ماه باعظمت وفرصتی است تامردم بابرگزاری جشنهای شعبانیه و به ویژه نیمه شعبان،ارادت خود را نسبت به ساحت مقدس امام زمان (عج) نشان بدهند. مدیر مخابرات منطقه گلستان افزود : با قدردانی از تلاشهای همکاران در سال 1401 ، رشد و پیشرفت مخابرات و ارتباطات مخابراتی در استان را مرهون زحمات آنان دانست و افزود : با همت و پشتکار دوچندان به استقبال سال جدید و اجرای برنامه های توسعه ای جدید در سال 1402 برویم تا بتوانیم با تامین ارتباطات باکیفیت مخابراتی رضایتمنمدی حداکثری مردم را کسب نماییم . وی از خانواده همکاران بعنوان همراهان همیشگی نام برد و  گفت : همراهی و حمایت خانواده تاثیر بسزایی در کارائی کارکنان داشته و ازین بابت قدردان همراهی خانواده های محترم همکاران هستیم . این جشن  که با حضور خانواده های کارکنان مخابرات منطقه گلستان برگزارشد شد با برنامه های متنوع فرهنگی و سرگرم کننده همراه بود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه