روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۲ اسفند - شماره 4330

وزیر راه و شهرسازی:

مشکلات شهر جدید مهستان البرز را رفع می کنیم

 البرز- سیروس رنجبرکهن:- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاستی و نواقص زیر ساختی شهر جدیدهشتگرد (مهستان) استان البرز اعلام کرد:
تا رفع تمام مشکلات و کاستی های زیر ساختی ، کنار ساکنان این شهر خواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرجدیدمهستان؛ مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه پس از آیین افتتاح ۲ هزار و200 واحد مسکونی مهر و تعدادی پروژه عمرانی شهرجدیدمهستان در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی و دیدار با مردم شهرجدید مهستان افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام و بر زمین مانده را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
وی ساخت بیمارستان ، توسعه مترو ،توسعه حمل و نقل زمینی ، افزایش سرانه فضای سبز و فضاهای تفریحی برای مردم به ویژه کودکان و خانواده ها را از مهمترین برنامه ها در شهر جدید مهستان استان البرز اعلام کرد و گفت: بضاعت ما محدود است اما مردم نگران نباشند ما امور را پیگیری خواهیم کرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: تکمیل مسکن مهر در تمام مناطق کشور از جمله استان البرز را به عنوان یک امر تکلیفی در برنامه کاری قرار داده ایم که در این زمینه تکلیف ۶ هزار واحد مسکونی باقی مانده مهر البرز سال آینده مشخص می شود.
بذر پاش گفت: امروز پروژه های عمرانی متعددی در شهر جدید مهستان از جمله پاسگاه انتظامی و سالن سرپوشیده ورزشی افتتاح شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای‌ جدید نیز در این مراسم اعلام کرد: طبق برنامه ریزی با کار جهادی ، نواقص پروژه های مسکن مهر کشور را برطرف خواهیم کرد.
علیرضا جعفری افزود: رفع کاستی ها و مشکلات مسکن مهر در کشور از جمله استان البرز با سرعت در حال انجام است.
وی ادامه داد: برنامه دولت سیزدهم بر ساخت مسکن با کیفیت و زیست مهدویت متمرکز شده است تا مسکن در شان مردم تامین شود.
جعفری با بیان اینکه اکنون مشکلات زیر ساختی در بخش مسکن مهر کشور وجود دارد ، گفت: با تامین منابع و امکانات این مشکلات به تدریج برطرف خواهد شد.
نماینده  مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، چهارباغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی نیز که دراین مراسم حضورداشت اعلام کرد: برای نخستین بار با اهتمام وزیر راه وشهرسازی ردیف اعتباری از محل منابع ملی ویژه مناطق محروم برای چهار شهرستان غرب استان البرز اختصاص یافت.
علی حدادی افزود: چهار شهرستان ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان و چهارباغ از این اعتبار برای تکمیل پروژه های عمرانی بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در دولت های ۱۱ و ۱۲ اقدام مناسبی در موضوع مسکن انجام نشد، گفت : شهر جدید مهستان استان البرز نیازمند امکانات زیر ساختی برای استقرار و سکونت مردم است که البته امروز در نشست با وزیر راه وشهرسازی دستورات خوبی برای رفع مشکلات شهرجدید مهستان صادر شد. این نماینده مجلس تاکید کرد: توسعه خدمات حمل و نقل زمینی و ریلی از مهمترین اولویت ها در شهر جدید مهستان استان البرز است که در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است . حدادی گفت : انتظار می رود شبکه خطوط ریلی قطار شهری در شهرستان های غرب استان البرز توسعه پیدا کند تا مردم از این وسیله نقلیه عمومی به خوبی بهره مند شوند .
وی افزود: ساخت بیمارستان شهرجدید مهستان نیز از دیگر مطالبات مردمی است که تلاش ها براین است که بخشی از اعتبارات احداث آن از محل منابع مالی شرکت عمران شهر جدید مهستان و مابقی از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان تامین شود.
دکترحدادی  ادامه داد : امروز دولت سیزدهم در موضوع مسکن توجه جدی دارد و در مجلس مصوبه ای در جهت جهش تولید مسکن تصویب شده است .
وی اظهارداشت : ۶ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر شهر جدید مهستان با روحیه جهادی تکمیل و به مردم واگذار می شود ضمن آنکه انتظار می رود مسکن جوانان ، خبرنگاران و معلمان البرز باید با جدیت دنبال شود.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کم آبی شهرهای هشتگرد و نظرآباد استان البرز گفت : در این زمینه ۲۳ میلیون متر مکعب سهمیه آب از سد طالقان اخذ شده که با اجرای زیر ساخت ها جذب خواهد شد. حدادی بیان کرد: امروز نیز وزیر راه و شهرسازی دستور طرح توسعه تصفیه خانه آب شهر هشتگرد را نیز صادر کرد .
وی با اشاره به ساخت جاده جدید طالقان و تونل در دست احداث آن گفت : ۹۰ درصد ساخت تونل این جاده انجام شده و ۱۰ درصد دیگر در حال اجرا است .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه