روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ آبان - شماره 4250

عضو هيات مديره انجمن صنايع لوازم خانگي ايران:

توليد لوازم خانگي در کشور بيش از 2 برابر شد

 عضو هيات مديره انجمن صنايع لوازم خانگي ايران گفت: در چند سال گذشته با حمايت‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت توليد لوازم خانگي از هشت ميليون دستگاه بيش از 16 ميليون دستگاه افزايش يافته است.
«عليرضا محمدي دانيالي» ديروز (دوشنبه) در نشست هم انديشي وزير صمت با تشکل‌ها و انجمن‌هاي فعال در بخش صنعت، معدن و تجارت افزود: با وجود افزايش 2 برابري توليد لوازم خانگي، اما رکود بر بازار اين صنعت حاکم است و نيازمند راهکارهايي براي خروج از اين مشکل هستيم.
وي در ادامه گفت: مشکل اصلي صنعت کشور قيمت‌گذاري دستوري است و هيچکس نمي‌داند اين نوع قيمت‌گذاري از کدام تجربه موفق جهاني الگوبرداري شده است.
محمدي دانيالي تاکيد کرد: استراتژي صنعتي بايد زير سايه استراتژي کلان اقتصادي باشد، اما قيمت‌گذاري دستوري منجر به نابودي صنعت و اقتصاد مي‌شود.
اين مقام صنفي، قاچاق و کالاي تقلبي را يکي از معضلات اصلي صنعت لوازم خانگي برشمرد و خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه حرکت خوبي از سوي وزارت صمت در حوزه قاچاق و کالاي تقلبي آغاز شده است، اما حذف کامل آن نياز به عزم ملي دارد.
محمدي دانيالي در پايان بيان داشت: وزارت صمت چوب سياست‌هاي ايده‌آل‌گرايي را مي‌خورد که بخشي از حاکميت آن را دنبال مي‌کند و در حقيقت اين سياست‌ها رانتي است که اقتصاد ملي به حوزه سياسي مي دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه