روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ آبان - شماره 4250

وزير کار:

130 هزار مجوز مشاغل خانگي صادر شد

 وزير کار از از صدور 130 هزار مجوز مشاغل خانگي در دولت سيزدهم خبر داد.
سيد صولت مرتضوي روز دوشنبه در چهل و هفتمين جلسه ستاد ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي اظهار داشت: همه مسؤولان بايد دست به دست هم دهند مشکلات اشتغال را رفع و بخشي از مقررات را تسهيل و اجرا کنيم.
وي افزود: بايد گره‌گشا باشيم و فرصت‌هاي شغلي را براي جوانان فراهم کنيم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه چرخه مديريتي را توسعه دهيم، گفت: نبايد با يکسري موارد هزينه‌هاي اشتغال را بالا ببريم.
مرتضوي ادامه داد: مشاغل خانگي سبب مي‌شود با اشتغال ايجاد شده مردم در آرامش زندگي کنند؛ همچنين نظام استاد شاگردي و آموزش‌هاي رايگان تقويت مي‌شود و از اين طريق بخشي از هزينه‌هاي آموزش کاهش مي‌يابد. وي با تاکيد بر ايجاد اشتغال آسان گفت: موضوع تخصصي صدور مجوز براي ايجاد اشتغال روان و ارزان است که ريشه آن در آموزه‌هاي ديني بوده و اکنون تبديل به قوانين شده است. مرتضوي افزود: تضمين و اجراي عدالت از وظايف حاکميت است در قانون اساسي، حاکميت موظف به ايجاد مرتضوي شغل براي آحاد جامعه است. وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه قانون براي تسهيلگري است، بيان کرد: اين امر در حالي است که قانون را برعکس تفسير کرده و مانع ايجاد مي‌شود. به جاي اينکه مأمور به وظيفه باشيم عامل موانع شده‌ايم. وي تاکيد کرد: بايد موانع را برداريم و در اين زمينه رهبر معظم انقلاب اسلامي تاکيد بر مانع زدايي از اشتغال کردند.
مرتضوي با اشاره به اينکه امروز آموزش‌ها آسان شده است، گفت: امروز جوانان خلاق با آموزش نظري و عملي بهترين کسب و کار را داشته باشند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: ما بايد بستر خيرين ايجاد اشتغال را در جامعه فراهم کنيم. وي ادامه داد: در گذشته يکي از عمده‌ترين توليدات قالي بافي بوده است، امروز چه نيازي به سخت‌گيري در صدور مجوز است؟ ضمن اينکه اين شغل، بستر را صادرات فراهم مي‌کند. وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينکه تسهيلات براي اشتغال خانگي اختصاص يافته است بيان کرد: 130 هزار مجوز براي مشاغل خانگي در دولت سيزدهم صادر شده است که بعضي از بانک‌ها در پرداخت تسهيلات ضعيف عمل کردند.
وي خاطرنشان کرد: امسال رهبري نام سال را «توليد دانش بنيان و اشتغال آفرين» انتخاب کردند؛ چراکه سرعت انتقال علم از سرعت نور بيشتر شده است بايد از اين بسترها استفاده کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه