روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ آبان - شماره 4250

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس:

لزوم افزايش قدرت خريد مردم

 رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: ساختار بودجه کشور بايد به نحوي اصلاح و برنامه ريزي شود که کسري نداشته باشد.
محمدرضا پورابراهيمي در نشست هم انديشي با مديران و معاونين بنياد شهيد و امور ايثارگران استان کرمان اظهار داشت: ساختار بودجه کشور بايد به نحوي اصلاح و برنامه ريزي شود که کسري نداشته باشد و رابطه بين اجراي احکام قانوني چه در بودجه و موارد ديگر به اعتبار برمي گردد و بايد روي عدد واقعي حساب کرد نه پيش بيني.
وي گفت: اگر کشور و انقلاب و اعتلاي نظام اسلامي و فرهنگ شيعي در منطقه وجود دارد به برکت جامعه بزرگ ايثارگري است و عزت امروز ما به برکت مجاهدت‌هاي دوران دفاع مقدس و شهيدان است.
وي در ادامه سخنانش افزود: 1300 همت بودجه امسال کشور است و برآورد مي‌شود 400 هزار ميليارد تومان کسري بودجه تا پايان سال داشته باشيم.
نماينده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: ساختار بودجه کشور بايد به نحوي اصلاح شود که کسري نداشته باشيم و رابطه بين اجراي احکام قانوني چه در بودجه و موارد ديگر به اعتبار برمي گردد و بايد روي عدد واقعي حساب کرد نه پيش بيني. وي اظهار داشت: اتفاقات مثبتي دارد در کشور رقم مي‌خورد و دولت سيزدهم اقداماتي آغاز کرده و در ميان مدت نتيجه را مي‌بينيم. وي افزود: بخشي از اقدامات قابل قبول است و ارزيابي بنده از دولت اين است در حد متوسط کار کرده و به تدريج به نظر مي‌رسد با رفع اشکالات، خود را قوي مي‌کند. پورابراهيمي با بيان اينکه بايد به درآمد پايدار دست پيدا کنيم تا با کسري بودجه مواجه نشويم، گفت: در هشت سال دولت قبل نرخ رشد اقصادي تقريباً صفر است. براي نخستين بار نرخ رشد اقتصادي کشور در سالي که در پيش داريم براساس پيش بيني‌هاي جهاني، اين است ايران 2.8 تا سه درصد رشد مواجه خواهد بود. رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در ادامه اظهار داشت: مردم از ما قدرت خريد مي‌خواهند و ريشه اصلي کاهش قدرت خريد در تورم است و تورم اصلي ترين موضوع است؛ تلاش بر اين است سرعت تورم را کاهش بدهيم و دو سه برنامه اجرا شده که تصور مي‌کنيم به اين مسئله کمک کند.
وي با اشاره به مسائل مطرح شده از سوي حاضران در اين جلسه بيان داشت: جهت گيري اقتصاد دارد مسير خود را پيدا مي‌کند تا به ثبات حداقلي برسد و تعهدات دولت و مجلس به تدريج عملي مي‌شود و حل مسئله بيمه را حتماً دنبال مي‌کنيم. پورابراهيمي با اشاره به برنامه ريزي براي سرمايه گذاري 50 هزار ميليارد توماني در شهر کرمان و اجراي پروژه‌هاي مختلف گفت: ما به مردم براي اشتغال فرزندانشان قول داده‌ايم.
وي تصريح کرد: هر حکمي که براي خانواده ايثارگران و جانبازان بوده و نياز به بودجه نداشته اما اجرا نشده، به ما اعلام کنيد تا پيگيري کنيم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه