روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ آبان - شماره 4250

رستم قاسمي:

هنگام عبور از فرودگاه امام در کنار مهمانان خارجي خجالت مي کشم

 رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: بنده به دليل وظايف کاريم به 60 کشور دنيا سفر کرده‌ام و واقعا وقتي از فرودگاه کشور‌هاي خارجي وارد فرودگاه امام مي‌شوم گويي از يک شهر بزرگ وارد يک روستا شده‌ام.
وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: بنده به دليل وظايف کاريم به 60 کشور دنيا سفر کرده‌ام و واقعا وقتي از فرودگاه کشور‌هاي خارجي وارد فرودگاه امام مي‌شوم گويي از يک شهر بزرگ وارد يک روستا شده‌ام.
رستم قاسمي در آيين بهره‌برداري از باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد و و آغاز احداث ترمينال 100هزار متر مربعي اين فرودگاه و کلنگ زني مرکز پشتيبان کنترل فضايي کشور با بيان اينکه حال حمل و نقل کشور خوب نيست، اظهار داشت: در تمام بخش‌ها و شقوق حمل و نقل با مشکلات مواجه هستيم. به طوريکه سرعت قطار در بخش بار کمتر از 10 کيلومتر بر ساعت است و عمر بسيار از واگن‌ها و لوکوموتيو‌ها به بيش از دو برابر سن و عمرشان رسيده‌ايد.
وي ادامه داد: در حال حاضر 400 هزار کاميون در حال تردد هستند که200 هزار دستگاه کاميون همين امروز بايد از ناوگان خارج شوند و سالانه چند هزار ميليارد تومان هزينه اضافه سوخت را براي ناوگان فرسوده مي‌پردازيم.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به وضعيت فرودگاه‌هاي کشور تاکيد کرد: هر چند در فرودگاه‌هاي کشور اقدامات و کار‌هاي بزرگي انجام شده، اما وضعيت خوبي ندارند. بنده به دليل وظايف کاريم به 60 کشور دنيا سفر کرده‌ام و واقعا وقتي از فرودگاه کشور‌هاي خارجي وارد فرودگاه امام مي‌شوم گويي از يک شهر بزرگ وارد يک روستا شده‌ام.
وي ادامه داد: اين فرودگاه‌ها در شأن جمهوري اسلامي ايران نيست و در کنار مهمانان خارجي در حين عبور از تونل فرودگاه امام واقعا خجالت مي‌کشم و اين وضعيت فرودگاهي کشور در شأن مردم و جمهوري اسلامي ايران نيست.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه در بخش هوايي با مشکل وضعيت حقوق و دستمزد کارکنان مواجه هستيم، ادامه داد: در حال حاضر وضعيت درآمد و معيشت کارکنان هوايي فاجعه است و تا زماني که وضعيت اين کارکنان منطقي نشود ادامه کار سخت خواهد بود.
وي افزود: لازم است در اين باره مجلس اقدام ويژه انجام دهد. بايد توجه داشت که بخش هوايي و شغل خلبانان و کارکنان هوايي از مهمترين و امنيتي‌ترين مشاغل را دارند. به طور قطع شيوه مرگ انسان‌ها تفاوتي با هم ندارد، اما وقتي در حادثه تصادف اتوبوسي 40 نفر کشته مي‌شوند اين حادثه سرو صدايي در دنيا ندارد، اما اگر در سقوط هواپيمايي 40 نفر کشته شود تمام دنيا مطلع و درباره وضعيت هوايي کشورمان قضاوت مي‌کنند؛ بنابراين بايد وضعيت معيشتي کارکنان هوايي کشورمان بهبود پيدا کند.
قاسمي گفت: هر چند امروز در بخش فرودگاهي يک باندي افتتاح مي‌شود و اقدام مهمي است، اما کافي نيست و فرودگاه‌هاي کشور نمي‌تواند در شأن 80 ميليون جمعيت کشور باشد. سالن‌هاي فرودگاه مهرآباد به 50 سال قبل بر ميگردد و فرودگاه مشهد ديگر قابليت نشست و برخاست ندارد و فرودگاه مشهد بايد با شهر فرودگاهي تبديل شود.
وي افزود: هر چند در بخش هوايي در طول يک سال گذشته اقداماتي انجام شده و تعدادي هواپيما خريداري شده، اما اين اقدامات کافي نيست. قاسمي با بيان اينکه از عده‌اي از دوستان نامهرباني هايي مي‌بينيم و اجازه انجام برخي از اقدامات را نمي‌دهند، تاکيد کرد : مجوز سرمايه‌گذاري 20 ميليارد دلاري در حمل و نقل را گرفته‌ام که اگر اجازه دهند با اين مجوز اقدامات بنيادي در بخش حمل و نقل از جمله خريد هواپيما و ساخت لوکوموتيو مي توان انجام داد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه