روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۱ شهريور - شماره 4209

نشست سرپرست شرکت پخش فراورده های نفتی گلستان با نماینده مردم گرگان و اق قلا در مجلس اسلامی

 نشست سرپرست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان با نماینده مردم گرگان و اق قلا در مجلس شورای اسلامی و معاون جهاد کشاورزی استان در راستای سوخترسانی به مصرف کنندگان بخش کشاورزی انجام شد.سید محمد حسینی ضمن تقدیر از حضور نماینده مردم، تامین و توزیع فراورده های نفتی و ارائه خدمات به شهروندان را وظیفه اصلی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی عنوان کرد.وی افزود: نگاه شرکت بر این است که با تعامل و همکاری بیش از پیش با مجموعه جهاد کشاورزی استان، سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی را بدون نگرانی فراهم نماید.سرپرست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان اظهار داشت: ما خدمات رسانی به کشاورزان عزیز را همانند عبادت برای خود می پنداریم.رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه تلاشگران عرصه سوخترسانی در استان گلستان گفت: ارائه خدمات مناسب به کشاورزان و رفع دغدغه ها و نگرانی آنان باعث ایجاد نشاط و امید در این قشر زحمتکش و در نهایت افزایش تولید و امنیت در جامعه خواهد شد.در ادامه سنگدوینی با کارکنان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان دیدار و در خصوص اقدامات انجام شده در جهت رفع چالشهای موجود توضیحات مبسوطی ارائه نمود.

ثبت بیش از 800 بازدید کنترل کیفی و کمی
 از مجاری عرضه سوخت استان گلستان
 سرپرست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان از ثبت بیش از 800 بازدید کنترل کیفی و کمی از مجاری عرضه سوخت استان از نیمه دوم مرداد ماهه سال جاری تاکنون خبر داد.سید محمد حسینی گفت:با عنایت به افزایش تردد مسافر در استان و افزایش رشد مصرف بنزین، به منظور ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از هرگونه تخلف و عرضه خارج از شبکه فراورده های نفتی، معاونین، روسای واحدها، روسای نواحی و کارشناسان واحدهای ستادی و عملیاتی در قالب تیمهای بازرسی و کنترل کیفیت و کمیت باحضور مستمر و شبانه روزی در مجاری عرضه سطح استان بر روند و نحوه سوخترسانی نظارت کامل دارند.وی بیان داشت: دراین راستا از نیمه دوم مرداد ماه سال جاری تاکنون با استفاده از نیروهای بسیجی پایگاه بسیج منطقه و پرسنل تلاشگر، بیش از 800 مورد بازدید میدانی و گشت شبانه از جایگاههای عرضه فراورده های نفتی سطح استان گلستان بعمل آمده است.حسینی اظهار داشت:با توجه به روزهای پایانی فصل تابستان و به تبع آن اوج مصرف بنزین و نفتگاز بایستی با تلاش مضاعف و برنامه ریزی دقیق و با مدیریت صحیح و اصولی روند افزایشی مصرف را کنترل نماییم.سرپرست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان خاطر نشان کرد، با پیگیریهای مستمر، سوخترسانی به مجاری عرضه سوخت ادامه خواهد داشت و نگرانی از بابت عرضه فراورده های نفتی در جایگاههای استان وجود ندارد.

حضور نمایندگان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان در کاروان خدمت
 در راستای مسئولیت اجتماعی نمایندگان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان با حضور در کاروان خدمت بصورت مستقیم و چهره به چهره به پیگیری و رفع مشکلات و بررسی درخواستهای مردمی پرداختند.به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان سجاد نقوی، رییس ناحیه گرگان و مرتضی مقدس، مسئول روابط عمومی منطقه به همراه نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان گرگان و دیگر مقامات شهرستانی و محلی با حضور در مسجد جامع روستای لمسک به سوالات و درخواستهای مردمی در حوزه فراورده های نفتی و تامین سوخت بخش کشاورزی پاسخ دادند.

در راستای بازدید از پیشرفت پروژه های حوزه پسماند؛
بازدید رئیس شورا، دهیار و منتخبین مردم سراوان
 از کود آلی گیلان
 رشت-مهناز نوبری:  ساده روح مدیر حوزه سرپرست شهرداری رشت در این نشست با اشاره به اهداف این شرکت بیان داشت:در تلاش هستیم هرچه سریعتر در راستای حل معضل پسماند شهر رشت، پروژه های مهم این شرکت را به بهره برداری برسانیم.وی افزود: با احداث سوله های جدید در مجموع ،سه خطوط خواهیم داشت که هدف اصلی این مجموعه رسیدن ظرفیت پردازش به ۱۰۰۰ تن می باشد.ساده روح در خصوص بهسازی سراوان اظهار داشت: بزودی روند بهسازی سراوان آغاز خواهد شد و انتظار داریم مدیران استانی و شهری در این زمینه در کنار ما باشند.همچنین در ادامه این جلسه از خطوط جدید پردازش این مجتمع بازدید میدانی بعمل آورده شد.

کاهش جوجه‌ریزی در قزوین
 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اعلام کرد: میزان جوجه‌ریزی تا مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوتی نداشت ولی از مرداد ماه تا ۲۰ شهریور در کل کشور کاهش ۳۵ درصدی جوجه‌ریزی را شاهد هستیم که این میزان افت در استان قزوین ۳۲ درصد بوده است‌.
رضا افلاطونی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که یکشنبه ۲۰ شهریور در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای تامین کالاهای اساسی ۱۸۶ هزار تن خرید تضمینی گندم انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد را در خرید تضمینی گندم شاهد هستیم. از میزان گندم خریداری شده ۲ هزار تن خرید توافقی و ۱۰ هزار تن خرید بذری بوده است. وی ادامه داد: ۸۲ درصد هزینه گندمکاران پرداخت شده است و ۱۸ درصد هزینه آن باقی مانده است که اغلب مربوط به کشاورزان شهرستان آوج است چون به دلیل شرایط اب‌وهوایی محصول خود را دیر برداشت کردند لذا از مسئولین خواهش داریم تا نسبت به پرداخت پول گندم آنان اقدام کنند. رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: میزان جوجه‌ریزی تا مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوتی نداشت ولی از مرداد ماه تا ۲۰ شهریور در کل کشور کاهش ۳۵ درصدی جوجه‌ریزی را شاهد هستیم که این میزان افت در استان قزوین ۳۲ درصد بوده است؛ بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود اواخر مهر و آبان کمبود مرغ داشته باشیم اما جای نگرانی وجود ندارد چون مرغ در سردخانه‌ها وجود دارد.
وی افزود: قیمت مصوب مرغ در کشور ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است اما به دلیل کمبود نظارت‌ها این رقم در تهران و البرز به ۶۵ هزار تومان رسیده است و قیمت مرغ زنده نیز حداقل ۵۰ هزار تومان است. در گوشت قرمز، تخم مرغ، برنج و روغن ثبات بازار را شاهد هستیم اما مرغداران همچنان شاکی هستند.
افلاطونی تصریح کرد: بر اساس مصوبه تنظیم بازار قیمت مصرف‌کننده گوشت مرغ منجمد در استان قزوین برای هر کیلو ۴۸ هزار تومان، قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم تخم‌مرغ در استان قزوین ۳۹ هزار و ۷۵۰ تومان و در کشور ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت مصرف‌کننده گوشت گوسفند ران و سردست و گردن بدون چربی هر کیلوگرم ۲۲۰ هزار تومان و قیمت مصرف‌کننده گوشت گوسفند ران و سردست بدون چربی ۲۵۰ هزار تومان است قیمت مصرف‌کننده گوشت گوساله مخلوط ۲۱۵ هزار تومان و قیمت مصرف‌کننده گوشت گوساله ران و سردست با چربی ۲۳۵ هزار تومان است. وی در خصوص وضعیت نهاده‌های دامی و فرآورده‌های پروتئینی شرکت پشتیبانی و امور دام اعلام کرد: تا تاریخ ۱۹ شهریور موجودی جو ۱۰۲۹ تن، ذرت ۴۶۲۰ تن، کنجاله سویا ۱۳۱۵ تن، گوشت قرمز منجمد ۲۲۳ تن و گوشت مرغ منجمد ۲۰۸۰ تن بوده است. همچنین از ابتدای سال تا ۱۹ شهریور در استان قزوین ۲۱ هزار تن جو، ۴۸ هزار تن ذرت، ۱۹ هزار تن کنجاله سویا، ۲۶۷ هزار تن گوشت قرمز منجمد و ۳۷۴ هزار تن گوشت مرغ منجمد توزیع شده است. رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین ۷۵ واحد مرغداری مرغ تخم‌گذار با ظرفیت تولید ۹ میلیون و ۲۰۶ هزار قطعه وجود دارند؛ ۳۶۹ واحد با ظرفیت ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار قطعه مشغول فعالیت هستند و ماهانه ۵۹۳۰ تن تخم مرغ تولید دارند و مصرف روزانه استان ۴۰ هزار تن تخم مرغ است. روزانه حدود ۱۹۵ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که با توجه به مصرف ۴۰ تنی استان بقیه تخم مرغ‌های تولیدی به سایر استان‌ها نظیر تهران، تبریز، زنجان، گیلان و مازندران ارسال می‌شود. وی اضافه کرد: قیمت تخم مرغ درب مرغداری هر کیلوگرم ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان و در عمده فروشی ۳۶ هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت مصرف کننده ۳۹ هزار و ۷۵۰ تومان است بنابراین قیمت تخم‌مرغ مصرف کننده برای شانه ۳۰ عددی بین ۷۵ هزار تا ۸۰ هزار تومان است.
موجودی کالاهای اساسی در استان قزوین
افلاطونی در خصوص وضعیت کالاهای اساسی در استان قزوین تصریح کرد: تا ۱۹ شهریور در انبار غله استان قزوین ۱۳۹ هزار و ۲۲۹ تن گندم، ۴۵۰۰ تن شکر، ۹۳۲ تن برنج هندی، ۳۹۸ تن برنج تایلندی و ۱۰۶ تومان برنج پاکستانی موجود بود. از ابتدای سال تا ۱۹ شهریور نیز ۷۲ هزار و ۹۰۰ تن گندم، ۳۷۲۵ تن شکر، ۱۱۰۱ تن برنج هندی، ۱۱۵۰ تن برنج تایلندی و ۴۳۴ تن برنج پاکستانی در استان به فروش رسیده است. برای نذورات ماه محرم و صفر ۷۸۷ تن برنج،۴۷۲ تن شکر، ۷۹ تن گوشت قرمز منجمد و ۴۷۲ تن گوشت مرغ منجمد تخصیص پیدا کرده است. وی اعلام کرد: در خصوص نظارت‌ها باید بگوییم که سازمان جهاد کشاورزی و بسیج اصناف رصد بازار را برعهده دارند و سازمان صمت و دیگر نهادها میدان را خالی کرده‌اند لذا مجبور به استفاده از نیروهای سازمان جهادکشاورزی در دو شیفت کاری هستیم.
تشکیل ۹۵۱ پرونده تخلف برای نانوایان
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در خصوص نانوایی‌ها بیان کرد: از ابتدای فروردین تا ۱۸ شهریور ۱۱۲۴۱ بازرسی از واحدهای صنفی خبازان در سطح استان صورت گرفته و ۹۵۱ پرونده تشکیل شده است در همین راستا متخلفان ۱۶۳ میلیون و ۸۰۹ هزار ریال جریمه شدند. آبیک با ۲۱ پرونده و آوج با ۴۴۶ پرونده به ترتیب کمترین و بیشترین پرونده‌های تخلف را به خود اختصاص دادند. وی تاکید کرد: تراکنش‌های با مبلغ بالا و کمتر از ۴۰۰ هزار تومان، عدم تناسب تعداد تراکنش‌ها در روز با تعداد کارت یکتا، عدم انجام تراکنش و انجام تراکنش در ساعات غیرمعمول از انواع تخلفات قابل احصا از سامانه نانینو بوده که برای نظارت بر نانوایی‌ها انجام شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه