روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۲ تير - شماره 4161

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:‌

۹۹ هزار و ۵۵۹ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین ثبت نام کردند

 مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین، تاکنون ۹۹ هزار و ۵۵۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۳۰ هزار و ۵۲۸ نفر واجد شرایط شناخته شدند.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سید علی هاشمی در جلسه شورای مسکن که به ریاست استاندار برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۵۲ نفر تایید نهایی شده اند، ۶ هزار و ۲۷۶ نفر در انتظار افتتاح حساب هستند و ۸ هزار و ۷۹۵ نفر هم افتتاح حساب را انجام داده اند.
دبیر شورای مسکن استان بیان داشت: تاکنون برای مسکن بیش از ۲۴ هزار و ۲۵۲ نفر زمین تامین شده و برای سایر متقاضیان نیز تامین زمین مور نیاز در دستور کار قرار دارد.
هاشمی بیان داشت: در بعضی از شهرهای استان بیشتر از تعداد متقاضیان زمین داریم و در تعداد معدودی از شهرهای استان مشکلاتی برای تامین زمین وجود دارد که در دست اقدام و پیگیری است.
سید علی هاشمی با اشاره به تاکید استاندار مبنی برحل مشکل کمبود زمین تا دو ماه آینده بیان داشت: دستگاه‌های دولتی برای هموار شدن مسیر جهش تولید مسکن، با اداره کل راه و شهرسازی همکاری کنند.
مدیر کل راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دستگاه های دولتی موظفند اراضی مازاد خود را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهند گفت: در این راستا تامین مسکن برای کارمندان واجد شرایط این دستگاه‌ها در اراضی اعلام شده، صورت خواهد گرفت.
گفتنی است در این جلسه که به ریاست استاندار و دبیری هاشمی و با حضور اعضای شورا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شده بود، سید علی هاشمی خاطرنشان کرد: جلسات شورای تامین مسکن جهت پیگیری وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن استان، به طور منظم و مداوم برگزار می‌شود.

 کوچ مدیریتی یکی دیگر از مدیران لایق از شهر شاهرود
 به استان گلستان
 شاهرود - حسین بابامحمدی : طی حکمی  از سوی استاندار گلستان، مهندس علیرضا حاجی محمدعلی شهردار سابق شاهرود  به عنوان دستیار ویژه در حوزه سرمایه گذاری خارجی و نماینده استاندار در مرکز سرمایه گذاری استان گلستان منصوب گردید. شایان ذکر است مهندس علیرضا حاجی محمدعلی در ۱۵ماه مدیریت شهری شاهرود توانست پروژه های بزرگ زیربنایی را اجرا نماید ، که بطور مثال برخی از این اقدامات به شرح زیر می باشد.
_احداث اولین تقاطع غیرهمسطح درشاهرود
_ احداث پل طبیعت
_احداث المان میدان بسیج
_احداث المان میدان الغدیر
_ احداث باغراه
_ احداث پل شاهوار در منطقه آبشار
_ بازگشایی خیابان شهدای منا
_ پیاده راه سازی خیابان مزار
_ احداث ساختمان جدید شهرداری و انتقال ساختمان شهرداری به مکان جدید (خیابان تهران ) پس از ۶۰ سال وتخریب ساختمان قدیمی شهرداری وتغییر کاربری ان به فضای سبز و باغ شهر
_ افتتاح باغ ایرانی
_ افتتاح پارک بانوان
_ اجرای آسفالت معابر ۲۲ هکتار
و اقدامات زیربنایی دیگر که در کارنامه مدیریتی ایشان ثبت گردیده است.

تردد در جاده‌های آذربایجان‌غربی ۳۷ درصد افزایش یافت
ارومیه سمیه جعفری-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری، بیش از ۴۹ میلیون تردد جاده‌ای در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۷ درصد افزایش داشته است.
پیمان آرامون افزود: تردد ورودی و خروجی در محورهای استان در این مدت هشت میلیون مورد بوده که در این خصوص نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۹.۷ درصدی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به فعالیت مستمر ترددشمارها در جاده های آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۹۶ سامانه ترددشمار در سطح محورهای مواصلاتی استان فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: این سامانه‌ها اطلاعات تردد وسایل نقلیه عبوری اعم از نوع وسیله نقلیه، سرعت عبور، تعداد محور، سرعت متوسط، فاصله غیر مجاز و سرعت غیر مجاز را جهت برنامه ریزی‌های لازم برای افزایش ایمنی و عبور و مرور نشان می‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه