روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۲ تير - شماره 4161

چهل و پنجمین دوره مسابقات مقدماتی قرآن كريم در کرمانشاه برگزار می شود

 نشست خبری با حضور حمید مجیدی مهر رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره كل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد.
حجت الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:  اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از ادارات فعال در بحث های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در استان می باشد و بخصوص در ایام کرونا نیز تمام توان خود را در ارائه خدمات به مردم به کار گرفت.
صالحي، برجسته ترین فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه را فعالیت های قرآنی اعلام کرد و بیان داشت: این اداره کل همواره بین تمام دستگاه های اجرایی، نهادها و دیگر ارگان ها به عنوان مروج، ترویج کننده، آموزش دهنده قرآن کریم در همه بخش های آن مطرح بوده و هست و مسابقات متعددی در این زمینه در رده‌های مختلف سنی برگزار می کند.
وی گفت: در بحث توزیع رایگان قرآن، برگزاری مسابقات و… اوقاف فعالیت گسترده ای دارد و به نحوی که بالاترین سطح مسابقات قرآنی نیز در اوقاف برگزار می شود.
در ادامه مجیدی مهر رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بيان  داشت: چهل و پنجمین دوره مسابقات مقدماتی قرآنی به ميزباني استان کرمانشاه برگزار خواهد شد که استان کرمانشاه در بین تمامی استان های کشور رتبه نخست کشوری را کسب کرد بدین ترتیب با ارزیابی های دقیق و مستمر توسط سازمان اوقاف وامور خیریه کشور این استان حائز رتبه نخست کشوری شد.
مجيدي مهر گفت: ما در قبال مردم قرآن دوست كرمانشاه كه از قديم الايام در مسير اهل بيت عليه السلام قدم برداشته اند مسئوليم. مردمي كه در هر رويداد قرآني ، حضوري فعال داشته اند.
وي ادامه داد : برگزاري چهل و پنجمين دوره مسابقات سراسري قرآني در كرمانشاه هم نگاه جامعه قراني را نسبت به شهر كرمانشاه ارتقا خواهد داد.  مجيدي مهر تصريح كرد : پايه و اساس برنامه هاي قرآني حضور فعال مردم است و در واقع اگر مردم نباشند به هدف اصلي نخواهيم رسيد.
وی افزود: امروز به دلیل موفقیت عملکردی و مدیریتی استان کرمانشاه سرنوشت مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کشور در این استان برگزار می شود که نشان از موفقیت این استان در عملکرد قرآنی می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در بخش مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیش از ۵۰۰ نفر از بهترین های قرآنی کشور در کرمانشاه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت،و در نهایت برگزیدگان این بخش در مرحله نهایی مسابقات در بخش های قرائت، ترتیل، حفظ کل و پنج جزء در استان خوزستان با هم رقابت خواهند کرد.
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: این مسابقات بعنوان معتبرترین مسابقات قرآنی است که در کشور برگزار می شود و مسابقات قرآنی در ۲۷ کشور دنیا انجام می شود که برگزاري اين مسابقات در كشورهاي ديگر در ایام کرونا اکثرا تعطیل شد اما در ایران مسابقات در دو دوره به صورت مجازی برگزار شد و این دوره هم به صورت تلفیقی از این دو در کرمانشاه برگزار می شود.
وی گفت: در این دوره مسابقات قرآنی به صورت تلفیقی از حضوری و مجازی برگزار می شود و شرکت کننده به صورت حضوری در مسابقات نیستند و بلکه با صدای ضبط شده در مسابقات شرکت می کنند.
مجیدی مهر ادامه داد: مسابقات کشور معتبرترین مسابقات در سطح جهان می باشد این مسابقات ابتدا در مرحله شهرستانی، سپس استانی و بعد از آن به صورت مقدماتی در سطح کشور و در نهایت برگزیدگان در سطح کشوری به رقابت می پردازند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه