روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۲ تير - شماره 4161

مدیرعامل نیروگاه مفتح:

۱۰۰ درصد نیاز استان را در تولید و تامین برق تاکنون پاسخگو بوده‌ایم

 همدان- مجید ملکیان : مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: برنامه ریزی خاموشی‌ها در دست حوزه توزیع برق است اما طبق پیش‌بینی‌ها و تامین برقی که نیروگاه شهید مفتح دارد خاموشی‌های خانگی یا طولانی مدت طی تابستان و ماه‌های آتی در پیش نداریم و لازم است مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
عبدالمجید دیناروند در نشست خبری نیروگاه شهید مفتح، ضمن گرامی‌داشت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق با بیان این‌که نیروگاه مفتح ۱۰۰۰ مگاوات تولید برق دارد، اظهار کرد: نیروگاه شهید مفتح در بدترین روزها و ایام گرم تابستان برای  خدمت به مردم آماده  باش است  و هم‌چنین در  ایام کنکور در حالت آماده باش قرار  داشت  و به هیچ وجه نمی‌گذاریم مردم تحت فشار قرار بگیرند.
وی ادامه داد: مصرف آب این نیروگاه از پساب بوده و نیروگاه شهید مفتح هیچ‌گونه تقصیری در کاهش آب زیرزمینی استان نداشته؛ شایعاتی که در رابطه با نیروگاه مطرح می‌شود بی‌مورد است.
دیناروند اشاره کرد: این نیروگاه یک درصد از آب زیرزمینی همدان برداشت می‌کند و اصلا با منطق و عقل جور در نمی‌آید که دشت کبودراهنگ با یک درصد برداشت آب زیرزمینی این نیروگاه خشک شود و قطعا دلایل بزرگ دیگری دارد. وی خاطرنشان کرد: هر تبدیل انرژی با یک‌سری از مسائل و مشکلات همراه است؛ این نیروگاه زمانی که گازسوزی می‌کند دود مشکل‌دار قابل ملاحظه‌ای ندارد.
مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همدان تصریح کرد: امسال پساب و دود خروجی از نیروگاه بدون مازوت است؛ البته این شرایط به تصمیمات کشوری نیز ارتباط دارد اما تا زمانی که امکان باشد ما از مازوت استفاده نمی‌کنیم تا این افتخار هم‌چنان نصیب ما باشد. وی هم‌چنین تاکید کرد: این نیروگاه وارد دهه چهارم زندگی‌اش شده است و نباید این موضوع را فراموش کنیم که نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی در راستای توسعه و پیشرفت بیش‌تر این نیروگاه هستیم. دیناروند با اشاره به این‌که سه سال متوالی بین نیروگاه‌های کشور رتبه یک را کسب کردیم، گفت: آمادگی این را داریم در سال جدید نیز این عنوان را تصاحب کنیم؛ ایثار شبانه روزی عوامل این نیروگاه عامل این اتفاقات شده است. وی با بیان‌این‌که  نیروگاه مفتح ارزش بالایی دارد، اظهار کرد: زمانی که سال‌های پیش ژاپنی‌ها به این نیروگاه آمدند از خودکفایی عوامل این نیروگاه و عملکرد آن حیرت‌زده شدند. مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همدان در رابطه با آمار مربوط به نیروگاه، اشاره کرد:  به طور مثال درچند روز گذشته  ۶ میلیون مترمکعب به نیروگاه گاز رسانی شد ؛ اگر بیش‌تر نیاز باشد مجبوریم مازوت مصرف کنیم؛ و به طور متوسط ۱۵۰۰ متر معکب بر ساعت پساب به نیروگاه اضافه می‌شود و هم‌چنین بخشی از آب چاه برای ۵۰۰ نیروی این نیروگاه مصرف می‌شود که عمده آن برای مصرف خانگی و مواردی هم‌چون وضو و نظافت است؛ ۱۰۰ درصد ظرفیت برق کشور خودکفاست و حتی برای تعمیرات و بهره‌برداری نیروگاه‌های خارج از کشور نیز اقدام کرده‌ایم و از مهندسان ما در این زمینه‌ها استفاده می‌کنند. وی تاکید کرد: برنامه ریزی خاموشی‌ها در دست حوزه توزیع برق است اما طبق پیش‌بینی‌های ما خاموشی خانگی طی تابستان و ماه‌های آتی در پیش نداریم و لازم است مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه