روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۲ تير - شماره 4161

تقدیر معاون وزیر از صنعت برق خوزستان

  معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از اقدامات خوبی که برای پایداری شبکه برق خوزستان صورت گرفته است، تقدیر کرد.
نشست پایش کنترل بار شبانه و روشنایی معابر و محیط، با حضور معاون وزیر نیرو، مدیرعامل و معاونین شرکت توانیر و مدیران برق منطقه‌ای و توزیع کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این نشست با بیان اینکه تا اینجای کار اقدامات مناسبی برای پایداری شبکه برق انجام گرفته، گفت: 7 هزار مگاوات با مدیریتی که داشته‌ایم صرفه‌جویی صورت گرفته که باعث پایداری شبکه برق شده است.
وی با بیان اینکه روزهای سختی برای هماهنگی مدیریت بار پشت سر گذاشته‌ایم، تصریح کرد: مدیریت مصرف در بخش روشنایی و پیک شبانه مهم است که باید با پایش و بازدید و تمرکز همکاران در این بخش که سهم مهمی از پیک برق و انرژی را به خود اختصاص داده، نیز صرفه‌جویی داشته باشیم.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به روزهای گرم در پیش، گفت: با توجه به افزایش دما و برگزاری کنکور سراسری باید برنامه‌های مدیریت مصرف به خوبی اجرایی شود تا از این مرحله نیز عبور کنیم. معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز در این نشست با بیان اینکه 80 درصد برنامه‌های مدیریت بار در روز گذشته محقق شده است، گفت: برای کنترل پیک شبانه لازم است که تا ساعت 11 شب پایش و اقدامات لازم مانند همکاری صنایع، کنترل روشنایی معابر، پارک‌ها و حوضچه‌های نور انجام شود.
حمیدرضا پیرپیران تصریح کرد: پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری بار شبکه بالا خواهد بود که نیاز است مراقبت‌های ویژه برای مدیریت بار انجام شود.
وی افزود: با تمام توان مراقبت شود که مصرف ادارات بعد از ساعت 13:30 کم شود و در صورت مصرف ادارات دیزل ژنراتورها از ساعت 14:30 تا 17 برای کمک به شبکه وارد مدار شوند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت شبکه و اقدامات انجام شده در مدیریت بار، گفت: هماهنگی‌ خوبی بین مدیران صنعت برق از اسفندماه شکل گرفته که با مشارکت موثر استانداری خوزستان منجر به اجرای مدیریت مصرف و پایداری شبکه شده است‌. محمود دشت‌بزرگ بیان کرد: علی‌رغم وقوع دماهای بالای 50 درجه و ثبت دمای 52 درجه در روزهای پایانی خردادماه با مدیریت بار صورت گرفته (مانند یک روز تعطیلی ادارات) شبکه برق پایدار بوده و پیک شبکه برق که در 19 خرداد با مصرف 8118 مگاوات و دمای 49 درجه رخ داد، شکسته نشد.
وی با بیان اینکه وقتی دما 49 و بالاتر شود مشترکین همه بار سرمایشی را وارد سیستم می‌کنند، اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش دما و پیک مصرف برق در کشور و برگزاری کنکور سراسری، درخواست کاهش فعالیت ادارات در روز چهارشنبه (8 تیر) را به استانداری خوزستان داده‌ایم. مدیرعامل شرکت برق در ارتباط با فعالیت نیروگاه‌های تولید برق گفت: نیروگاه غرب کارون و فجر 715 مگاوات به شبکه برق کمک می‌کنند، واحد بخار غرب کارون نیر با شبکه سنکرون و از شنبه وارد می شود. نیروگاه‌هایDG نیز با ظرفیت 100 درصد در مدار هستند.
دشت‌بزرگ تاکید کرد: مدیریت بار شبکه برق منطقه‌ای خوزستان مطابق سهمیه ابلاغی قرار دارد و از الگو پیروی می‌کند.
همایون حائری معاون وزیر نیرو در پاسخ به گزارش ارائه شده از سوی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از کارهای بسیار خوبی که در رابطه با مدیریت بار، نظارت و پشتیبانی از بخش تولید انجام داده‌اید قدردانی و تشکر می‌کنم.
آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر نیز در پایان این نشست از مجموعه صنعت برق برای مدیریت بار و حفظ پایداری شبکه برق، تشکر ویژه کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه