روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد - شماره 4150

روسيه پالايش نفت خود را به 260 ميليون تن کاهش مي دهد

  روسيه قصد دارد ميزان پالايش نفت خود را در سال 2022 کاهش دهد؛ پيشتر مسکو از کاهش 17 درصدي توليد خبر داده بود؛ معاون نخست وزير روسيه گفته ممکن است ميزان پالايش نفت در اين کشور به 260 ميليون تن کاهش يابد.
الشرق قطر روز جمعه به نقل از معاون نخست وزير روسيه نوشت که پالايش نفت در اين کشور ممکن است در سال 2022 به 260 ميليون تن کاهش يابد.
«الکساندر نواک» معاون نخست‌وزير روسيه پس از ديدار غيرمنتظره‌اي که با شاهزاده عبدالعزيز بن سلمان وزير انرژي عربستان در سن پترزبورگ داشت، گفت: روسيه ممکن است پس از سال 2022 به همکاري در چارچوب توافق توليد نفت اوپک پلاس ادامه دهد.
اين ديدار در چنين سطحي در حالي انجام شد که روسيه کمتر از سهميه خود در توافق اوپک پلاس توليد مي‌کند، پس از آن که تحريم‌هاي غرب منجر به امتناع يا تاخير برخي خريداران در دريافت بشکه‌هاي نفت روسيه شد. بر اساس اسناد اوپک پلاس، توليد نفت خام روسيه از  9.159 ميليون بشکه در ماه آوريل به 9.273 ميليون بشکه در روز در ماه مي‌افزايش يافته است.
نواک در ماه ژوئيه با افزايش تقاضاي نفت روسيه از سوي هند و چين، وعده افزايش توليد را داده بود. کاهش ميزان پالايش آن هم در زماني که شاهد افزايش توليد نفت در روسيه هستيم، در تضاد با آن چيزي است که چندي پيش رويترز به نقل از وزارت اقتصاد اين کشور اعلام کرد. اسناد وزارت اقتصاد روسيه که توسط رويترز منتشر شد نشان مي‌داد که روسيه ممکن است شاهد کاه شتوليد نفت خود در سال 2022 تا 17 درصد باشد چرا که اين کشور با تحريم‌هاي غرب در حال دست و پنجه نرم کردن است. آمريکا، واردات نفت روسيه را ممنوع و تحريم‌هاي غرب عليه بانک‌ها و کشتي‌هاي روسيه، تجارت نفت که يکي از منابع کليدي درآمد مسکو به شمار مي‌رود، را فلج کرده است. اتحاديه اروپا نيز در حال بررسي ممنوعيت کامل نفت روسيه است. اين ميزان کاهش از دهه 1990 به اين سو که صنعت نفت روسيه از کمبود سرمايه گذاري رنج مي‌برد، قابل توجه‌ترين است. ميزان توليد نفت روسيه در ماه مارس روندي کاهشي به خود گرفت که تا اواسط ماه آوريل حدود 7 و نيم درصد کاهش داشت. توليد نفت روسيه در سال گذشته پس از کاهشي که داشت بهبود يافت که نخستين کاهش سالانه آن از سل 2008 به اين سو به دليل پيامدهاي کرونا بود. پيشتر، آژانس بين‌المللي انرژي اعلام کرده که بود تاثير تحريم‌ها و خودداري خريداران نفت روسيه از ماه مي‌به بعد به طور کامل اعمال خواهد شد.

مديرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاري:
توليد ايمن و پايدار پيش درآمد فعاليت
 در صنايع وابسته به نفت است
 سرپرست شرکت بهره‌برداري نفت و گاز آغاجاري گفت: توليد ايمن و پايدار پيش درآمد فعاليت بنگاه‌هاي اقتصاد نفتي همانند مناطق نفت‌خيز جنوب و پالايشگاه بيدبلند خليج فارس است.
به گزارش شرکت بهره‌برداري نفت و گاز آغاجاري، جواد تقي‌زاده در نشست مشترک با مديرعامل پالايشگاه بيدبلند خليج فارس اظهار کرد: شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب به‌عنوان يک بنگاه اقتصادي و بزرگترين شرکت توليدي کشور است که صيانت از توليدات آن وظيفه‌اي همگاني است. وي با تأکيد بر افزايش تعامل و هماهنگي در اجراي پروژه‌هاي جمع‌آوري گازهاي مشعل تصريح کرد: توليد ايمن و پايدار پيش درآمد فعاليت بنگاه‌هاي اقتصاد نفتي همانند مناطق نفت‌خيز جنوب و پالايشگاه بيدبلند خليج فارس است. سرپرست شرکت بهره‌برداري نفت و گاز آغاجاري به نقش زنجيره توليد در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: در صنعت نفت و گاز همه ما يک زنجيره در جهت رشد اقتصادي کشور هستيم که در اين زنجيره همه ذي‌نفعان مي‌بايست منتفع شوند. وي در اين نشست همچنين بر ايجاد تعامل و انتقال تجارب مرتبط با فعاليت‌هاي عملياتي تأکيد کرد. محمود امين‌نژاد، مديرعامل پالايشگاه بيدبلند خليج فارس هم در اين نشست با تشريح اقدام‌هاي پالايشگاه بيدبلند خليج فارس گفت: اين پالايشگاه 27 پروژه جمع آوري گازهاي مشعل در چهار استان را در دستور کار  دارد. وي با اشاره به ظرفيت‌هاي اين پالايشگاه بيان کرد: اين مجموعه به‌عنوان سرمايه‌گذار و مجري پروژه‌هاي دريافت و جمع‌آوري گازهاي مشعل عزم جدي دارد تا پايان امسال، پروژه‌هاي بازگرداني گاز مايع «1000 » و گاز مايع 900 و پيش تراکم گازمايع 1000 را به سرانجام برساند.

در پي کشف انبار دپو فرآورده‌هاي نفتي؛
يک سلطان جديد دستگير شد
 فرمانده انتظامي شهرستان ري از کشف 300 هزار ليتر سوخت عرضه خارج از شبکه و 30 هـزار ليتر روغن موتور تقلبي در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ دوستعلي جليليان، فرمانده انتظامي شهرستان ري گفت: 300 هزار ليتر سوخت عرضه خارج از شبکه و 30 هـزار ليتر روغن موتور تقلبي در اين شهرستان کشف شد. اطلاعات مرتبط با اين جرم در رصدهاي اطلاعاتي به دست آمد که نشان مي‌داد،مقدار فراواني سوخت و فرآورده‌هاي نفتي در کارخانه متروکه‌اي در اين شهرستان جمع آوري شده است و به صورت خارج از شبکه توزيع مي‌شود.
 در ادامه تحقيقات پليسي محل دقيق کارخانه متروکه در محدوده «قيامدشت» شناسايي و مشخص شد که مالک کارخانه با همکاري همدستش اين محل را به انبار دپو فرآورده‌هاي نفتي تبديل کرده است.
بنا به گفته فرمانده انتظامي شهرستان ري باتوجه به  هماهنگي‌هاي قضائي،روز گذشته تيمي از ماموران اين فرماندهي به محل اعزام و در بازديدهاي  انجام شده 300 هزار ليتر سوخت قاچاق و  30 هزار ليتر روغن موتور تقلبي کشف شد.2 متهم به اين جرم دستگير شدند.  کارشناسان ارزش اين اموال را 90 ميليارد ريال اعلام کرده اند.
 با دستور قضائي کارخانه متروکه پلمب  شد و متهمان براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه