روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد - شماره 4150

تلاش دولت سيزدهم براي توليد برق توسط صنايع:

صنايع به توليد برق هم ورود کردند

  طرح احداث 10هزار مگاوات برق توسط صنايع با آغاز به کار دولت سيزدهم وارد مراحل عملياتي شد تا به اين ترتيب صنايع کشور وارد توليد برق شوند.
طرح احداث 10 هزار مگاوات برق توسط صنايع جزو يکي از برنامه هايي بود که «علي اکبر محرابيان « به عنوان وزير نيروي دولت سيزدهم بر اجراي آن تاکيد داشت.
برهمين اساس از همان روزهاي نخست آغاز به کار به دنبال اجرا شدن اين خواسته بود و با اين هدف تفاهمنامه اي نيز با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد.
همان ايام صنايع بزرگ کشور با حضور درجلسه اي در ساختمان وزارت نيرو به بررسي جوانب کار پرداخته و پس از جلسه هاي متعدد ديگر اقدام ها براي احداث اين نيروگاه ها آغاز شد.
در مرحله نخست مقرر شد صنايع بزرگ براي احداث 10 هزار مگاوات نيروگاه در 15 استان اقدام کرده و با احداث اين نيروگاه ها ضمن کمک به تامين برق مورد نياز کشور، نيازهاي برقي خود را نيز برطرف کرده و وابستگي به شبکه سراسري را کاهش دهند.
«سيد زمان حسيني» مجري طرح احداث 10 هزار مگاوات نيروگاه صنايع در اين باره افزود: براساس اين تفاهم نامه ابتدا قرار بود 10 هزار مگاوات نيروگاه توسط صنايع احداث شود که با توجه به نياز تامين برق مطمئن و پايدار، ظرفيت هاي تشويقي و حمايتي که در تفاهم نامه ديده شده بود، ظرفيت نيروگاه ها به 17 هزار مگاوات افزايش  يافت که شامل 15 هزار مگاوات نيروگاه سيکل ترکيبي و 2 هزار مگاوات نيروگاه تجذيد پذير است.
وي ادامه داد: اين نيروگاه ها در 15 ساختگاه  واقع در 15 استان  احداث خواهند شد.
حسيني گفت: طرح احداث نيروگاه‌هاي سيکل ترکيبي در 15 استان کشور به منظور افزايش 10 هزار مگاواتي ظرفيت توليد برق کشور در مرحله پيشبرد با پيشرفت 60 تا 75 درصدي در حال اجراست و تا 36 ماه آينده به بهره برداري کامل مي‌رسد.
نماينده وزارت نيرو در طرح تامين برق 10 هزار مگا واتي کشور ادامه داد: با هدف تامين برق مورد نياز صنايع معدني و اطمينان بخشي به پايداري شبکه سراسري اين طرح با برآورد اوليه 7 ميليون يورو سرمايه گذاري و مشارکت خود صنايع در 14 ساختگاه در حال اجراست.
احداث اين ميزان نيروگاه توسط صنايع علاوه بر آنکه نيازهاي صنايع بزرگ کشور به تامين برق از شبکه سراسري را کاهش مي دهد امکان تامين برق پايدار تري را هم رقم خواهد زد و اين اقدامي است که در دولت سيزدهم با جديت کم نظيري دنبال مي شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه