روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد - شماره 4150

وزير جهاد کشاورزي خبر داد:

اعتبار سه هزار و 200 ميليارد توماني براي کشاورزي اصفهان

 وزير جهاد کشاورزي از اختصاص بودجه سه هزار و 200 ميليارد توماني در حوزه‌هاي مختلف کشاورزي در استان اصفهان خبر داد.
سيدجواد ساداتي‌نژاد، وزير جهاد کشاورزي که در بيست و پنجمين سفر هيئت دولت به استان اصفهان به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور در شهرستان فلاورجان حضور دارد عصر پنجشنبه در جلسه شوراي اداري اين شهرستان اظهار داشت: در سفر استاني هيئت دولت به اصفهان سه هزار و 200 ميليارد تومان اعتبار براي بخش کشاورزي در بخش‌هاي مختلف شامل آبخيزداري، حفاظت آب و خاک، انتقال آب و عشاير در نظر گرفته شده که لازم است از محل اعتبارات سفر براي مردم اين منطقه که به عنوان قطب بخش کشاورزي شناخته مي‌شود تخصيص يابد.
وي ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي، دولت بايد تا پايان شهريور امسال الگوي کشت را ابلاغ کند؛ بنابراين بايد متناسب با شرايط اين منطقه الگوي مناسبي تدوين شود. در بحث توليد داخل طرحي تحت عنوان «کشاورزي قراردادي» اجرا خواهد شد به صورتي که کشاورز نهاده‌ها و سم را از دولت دريافت مي‌کند تا دچار مشکل نقدينگي نشود و اين کار مي‌تواند اتفاق خوبي در حوزه توليد رقم بزند. وزير جهاد کشاورزي با اشاره به مشکلات کشاورزان فلاورجاني تاکيد کرد: عمده زمين‌هاي اين منطقه جز مستثنيات است و بيش از 90 درصد اراضي سند ندارد. کشاورز براي وام گرفتن روي اين زمين‌ها نياز به ضامن دارد و در همين راستا تلاش مي‌شود تا صدور سند براي اراضي تسهيل گردد که اين امر کاهش تغيير کاربري‌ها را محقق مي‌سازد.
ساداتي‌نژاد درباره مطالبات مردم فلاورجان تصريح کرد: مطالبات مردم اين منطقه درباره زيرساخت‌هاي فرهنگي نظير فرهنگسرا و سالن نمايش در جلسه مطرح خواهد شد. زيرساخت‌هاي ورزشي منطقه به ويژه سرانه ورزشي به ويژه در حوزه بانوان بسيار پايين است و بايد در اين بخش نيز تمهيدات لازم انديشيده شود. وي با اشاره به حوزه دامداري گفت: براي تأمين نقدينگي دامداران 20 هزار ميليارد تومان در قالب «دامدار کارت» در نظر گرفته شده و تلاش مي‌شود همه موانع تسهيلات برطرف شده و اين اعتبارات به سرعت در اختيار دامداران قرار گيرد. خريد مازاد براي رفع دغدغه دامداران و خريد تضميني مرغ توسط شرکت پشتيبان آغاز شده و در خصوص ذخيره سازي گوشت قرمز هفته آينده برنامه‌ريزي لازم صورت خواهد گرفت و همچنين صادرات شير خشک و مرغ بدون عوارض صادرات انجام خواهد شد.
وزير جهاد کشاورزي با اشاره به اهميت صنايع تبديلي خاطرنشان کرد: دولت از صنايع تبديلي حمايت مي‌کند و بدين منظور دو هزار ميليارد تومان تسهيلات براي اين صنايع در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه