روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد - شماره 4150

وزير راه و شهرسازي:

پالايش بيش از يک ميليون نفر از متقاضيان مسکن ملي در کشور انجام شد

  وزير راه‌وشهرسازي گفت: در زمان حاضر بالغ بر پنج ميليون و 200 هزار نفر در طرح نهضت مسکن ملي ثبت نام کرده‌اند کار پالايش بيش از يک ميليون نفر از اين متقاضيان انجام شده است.
رستم قاسمي در بازديد از طرح نهضت ملي مسکن بهارستان و کلنگ‌زني عمليات اجرايي 2 هزار و 816 واحد طرح نهضت ملي مسکن استان اصفهان  اظهار داشت:  مقدمات مالي و پشتيباني ساخت چهارميليون واحد مسکن  و زمين براي ساخت فراهم شده است.
وي به تفاوت طرح نهضت مسکن ملي با مسکن مهر اشاره کرد و افزود: تفاوت طرح نهضت مسکن ملي با مسکن مهر در اين است که در اين طرح زمين 99 ساله بايد در اختيار تمام مردم قرار بگيرد، در صورتي که در مسکن مهر اين تعهد نبود.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به تعيين سهم هر استان در طرح نهضت ملي مسکن و ثبت آن در سامانه، افزود: بالغ بر يک ميليون و 350 هزار واحد مسکوني در دست اجرااست که تا شهريور ماه 100 هزار واحد تحويل خواهد شد.
وي با بيان اينکه روند کار در اجراي طرح نهضت ملي مسکن بايد سرعت بخشيده شود، ادامه داد: تا پايان دولت بايد چهار  ميليون مسکن ساخته و به بهره‌برداري برسد.
قاسمي با بيان اينکه نزديک به 70 درصد زمين براي ساخت مسکن ملي آماده برگزاري است، گفت: مشکل ما در اصفهان براي اجرايي کردن نهضت ملي مسکن زمين بود که امروزه اين مشکل رفع شده است.
وي با تاکيد بر استفاده از ظرفيت بخش خصوصي براي ساخت مسکن ملي، گفت: بخشي از مسکن به صورت خود مالکي ساخته مي‌شود يعني تحويل زمين از سوي دولت و ساخت خانه توسط مالک با تخصيص وام و مدت زمان تعيين شده انجام بگيرد.
وزير راه و شهرسازي گفت: در بخشي از طرح  نهضت ملي مسکن شاهد حضور بخش خصوصي و به‌صورت خودمالکي هستيم که حدود 200 هزار واحد در کشور به اين صورت ساخته مي‌شود.
در طرح نهضت ملي مسکن در شهر جديد فولادشهر 2 هزار واحد، نجف‌آباد 500 واحد، قمصر 216 واحد، شهرضا 100 واحد، خميني شهر هزار واحد ساخته خواهد شد.
وزير مسکن و شهرسازي امروز به همراه گروهي از وزيران کابينه دولت و رييس جمهور براي انجام بيست و پنجمين سفراستاني هيات دولت به اصفهان سفر کرده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه