روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ خرداد - شماره 4148

وزير راه و شهرسازي خبر داد؛

تحويل 100هزار واحد مسکوني تا پايان شهريورماه

  وزير راه و شهرسازي با اشاره به تخصيص 40 هزار ميليارد تومان منابع براي اعطاي تسهيلات اجاره‌بهاي مسکن به دهک‌هاي پايين، از تحويل 100هزار واحد مسکوني تا پايان شهريورماه خبر داد.
رستم قاسمي در حاشيه نشست کميسيون اصل نودم قانون اساسي در مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل بزرگ افزايش اجاره بهاي مسکن براي مستأجران، گفت: خوشبختانه مجلس يک طرح دو فوريتي را در اين زمينه در دستور کار دارد که اگر در صحن تصويب شود، مجوزهاي لازم در اختيار وزارتخانه قرار مي‌گيرد تا بتواند با استفاده از اين ابزارها کنترل‌هاي لازم را انجام دهد.
وزير راه و شهرسازي درخصوص اقدام وزارتخانه در اين خصوص تصريح کرد: حدود 40 هزار ميليارد تومان منابع براي افزايش توانايي پرداخت وديعه مسکن به مستأجرهاي دهک‌هاي پايين در نظر گرفتيم که در تهران اين رقم تسهيلات به 100 ميليون تومان، در مراکز استان‌ها 70 ميليون تومان و ساير شهرها به 40 ميليون تومان است که خوشبختانه بخشي از آن اجرايي شده و حدود 100 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند و مسير اجرايي آن در حال انجام است.
قاسمي درباره نحوه تنظيم بازار در حوزه مسکن نيز گفت: روند افزايش بها بايد به گونه‌اي باشد که در واقع 25 درصد در تهران قابل افزايش باشد و در شهرستان‌ها حدود 20 درصد و 15 درصد در ساير شهرهاي کوچک باشد اما چون ابزار کار مشخص نيست با سازمان‌هاي مربوطه در حال مذاکره هستيم و طرح مجلس نيز در اين خصوص مي‌تواند کمک شاياني به کنترل قيمت‌ها داشته باشد.
وي همچنين درباره طرح نهضت ملي مسکن خاطرنشان کرد: براساس آخرين آمار دريافتي از سامانه مسکن، بايد حدود 3 ميليون و 200 هزار واحد مسکوني شهري و 800 هزار واحد مسکوني روستايي بسازيم که تاکنون 160 هزار واحد مسکوني روستايي براساس نام و کد ملي افراد شروع به کار کرده و يک ميليون و 350 هزار واحد در سطح کشور در دست اجرا داريم که از عمليات خاکبرداري تا نازک کاري قرار دارند.
وزير راه و شهرسازي عنوان کرد: اميدواريم تا پايان شهريورماه حدود 100 هزار واحد را با اتمام نازک کاري به مردم تحويل دهيم همچنين بارها اشاره کرده‌ام که در نهايت بنا داريم در دو بخش 2 ميليوني، اين تعهد دولت را عملياتي کنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه