روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ شنبه ۳۱ ارديبهشت - شماره 4132

قيمت نفت کاهشي شد

  قيمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثير نگراني ها نسبت به رشد اقتصادي ضعيف تر که انتظارات براي بهبود تقاضا در چين را تحت الشعاع قرار داد، با کاهش رو به رو شد.
بهاي معاملات نفت برنت براي تحويل در ژوييه با 36 سنت معادل 0.3 درصد کاهش، به 111 دلار و 68 سنت در هر بشکه رسيد. بهاي معاملات وست تگزاس اينترمديت آمريکا با 36 سنت معادل 0.3 سنت کاهش، به 111 دلار و 85 سنت در هر بشکه رسيد. معاملات وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ژوييه که بزودي معاملات ماه آتي خواهد بود، با حدود 0.6 درصد کاهش، در 109 دلار و 20 سنت در هر بشکه ايستاد. هر دو شاخص روز گذشته با بيش از دو دلار افزايش در هر بشکه بسته شده بودند.
شاخص نفت آمريکا در مسير چهارمين رشد هفتگي متوالي قرار دارد و نفت برنت پس از کاهش حدود يک درصد در هفته گذشته، به سوي ثبت حدود يک درصد رشد هفتگي پيش مي رود.
استفن اينس، از شرکت مديريت دارايي SPI در يادداشتي نوشت: اگر آمار رشد اقتصادي آمريکا همچنان نامطلوب باشد، قيمتهاي نفت ممکن است از بازخورد منفي اين چشم انداز تيره در بازار سهام، متاثر شوند.
شاخص هاي وال استريت معاملات پرنوسان روز پنج شنبه را با کاهش به پايان بردند در حالي که سرمايه گذاران نگران تورم و افزايش نرخهاي بهره بودند.
با اين حال در چين، تقاضا براي نفت ممکن است با کاهش تدريجي محدوديتهاي کرونا در شانگهاي، بهبود پيدا کند. اين شهر براي نخستين بار در دو ماه گذشته به ساکنانش اجازه داد براي خريد از خانه خارج شوند.
در اين بين، انجمن خودروي آمريکا اعلام کرد قيمتهاي بنزين و ديزل در جايگاههاي سوخت روز پنج شنبه دوباره به رکورد بالاي جديدي صعود کرد.
مجلس آمريکا لايحه اي را تصويب کرد که به رئيس جمهور اجازه مي دهد فرمان اضطراري انرژي صادر کند و افزايش بي حد و اندازه قيمتهاي بنزين و سوخت خانگي از سوي شرکتها را غيرقانوني مي کند.
بر اساس گزارش رويترز، چشم انداز تحريم نفت روسيه از سوي اتحاديه اروپا، به پشتيباني از قيمتهاي نفت کمک کرده است. اتحاديه اروپا ماه ميلادي جاري بسته جديدي از تحريمها عليه روسيه بر سر جنگ در اوکراين را رونمايي کرد. اين تحريمها شامل ممنوعيت واردات نفت ظرف مدت شش ماه است اما هنوز تصويب نشده است و مجارستان يکي از مخالفان اصلي اين طرح به شمار مي رود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه