روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ شنبه ۳۱ ارديبهشت - شماره 4132

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي تأکيد کرد

ضرورت افزايش توليد پتروشيمي‌ها به مقدار ظرفيت اسمي

 مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي بر ضرورت تحقق توليد واقعي واحدهاي پتروشيمي به مقدار ظرفيت اسمي آنها تأکيد کرد.
مرتضي شاهميرزايي در جريان سفر اعضاي کميسيون انرژي مجلس به شهرهاي مسجدسليمان، انديکا، لالي و هفتکل با حضور در مجتمع پتروشيمي مسجدسليمان اظهار کرد: صنايع پتروشيمي به‌طور کلي مهمترين رسالتي که دارد، رساندن توليد واقعي مجتمع‌هاي پتروشيمي موجود به ظرفيت اسمي آنهاست.
وي با اشاره به بهره‌برداري از پتروشيمي مسجدسليمان افزود: در حالي اين مجتمع فعاليت خود را آغاز کرد که در شرايط کرونايي، امکان حضور متخصصان خارجي وجود نداشت. اين پتروشيمي با تلاش جوانان متخصص و توانمند ايراني امروز افزون بر توليد محصول براي بازار داخلي، وارد عرصه صادرات نيز شده است.
مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي همچنين به تغييرات مديريتي در اين مجتمع پتروشيمي اشاره کرد و گفت: تغييرات در رده‌هاي مديريتي، طبيعي است و همواره تازه شدن نيروها در سازمان ادامه دارد.
شاهميرزايي به اهميت تأمين خوراک مجتمع‌هاي پتروشيمي اشاره کرد و گفت: در اين زمينه، مديران شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب نيز بايد همکاري‌هاي بيشتري داشته باشند تا مجتمع‌هاي پتروشيمي از جمله پتروشيمي مسجدسليمان بتوانند به ظرفيت اسمي توليد برسند.
وي همچنين پتروپالايشگاه‌ها را يکي از پررونق‌ترين صنايع دنيا دانست و گفت: پتروپالايشگاه‌ها بطور کلي، همان پالايشگاه‌هاي فعلي هستند که فرآورده‌ها و نفت خام را فرآورش مي‌کنند. در اين پتروپالايشگاه‌ها، مسير توليد به سمت توليد فرآورده‌ها و مشتقات پتروشيمي سوق خواهد يافت.
مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي با اشاره به اينکه يکي از دلايل کاهش تقاضاي فرآورده‌هاي نفتي در افق 10 سال آينده مسائل محيط زيستي است، افزود: در حال حاضر تقاضا براي محصولات پتروشيمي، سالانه 5 درصد رشد دارد. اين شرايط نشان مي‌دهد که بايد بر پتروپالايش‌ها، سرمايه‌گذاري ويژه‌اي داشته باشيم. شاهميرزايي يادآور شد: دولت، وزارت نفت، مجلس، کميسيون انرژي تلاش دارند پتروپالايش‌ها را توسعه دهند که در اين زمينه مجوزهاي زيادي نيز تاکنون صادر شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه