روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت - شماره 4126

بر اساس سخنان رئيس جمهور؛

آل‌اسحاق: درآمد 60 ميليون ايراني با قدرت خريد آنان همخواني ندارد

 رئيس اتاق بازرگاني مشترک ايران و عراق گفت: در دهک بندي‌هاي انجام‌شده، قدرت خريد 60 ميليون ايراني با درآمد آنان، با توجه به نرخ تورم فعلي همخواني ندارد و از وظايف دولت‌ها محسوب مي‌شود که مانع آسيب به اقشار ضعيف جامعه شود و رئيس‌جمهور بر اين موضوع را در صحبت‌هاي خود تاکيد داشت.
«يحيي آل اسحاق» با اشاره به گفت وگوي زنده تلويزيوني آيت‌الله «سيد ابراهيم رئيسي» اظهار کرد: رئيس‌جمهور قصد دارد، بدون محافظه‌کاري و به صورت شجاعانه پا به عرصه عمل بگذارد که اقدام ارزشمندي است.
رئيس اتاق بازرگاني مشترک ايران و عراق ادامه داد:  رئيس‌جمهور در اين گفت‌وگو چند موضع مشخص داشت که به نظر من بدون هيچ شائبه‌اي خيلي قابل‌تقدير بود زيرا قصد دارد همراه با دولت مشکلات ضروري کشور را به هر قيمتي و بدون محافظه‌کاري حل کند که بسيار ارزشمند است.
وي افزود: اين موضوع که مسئولي در کشور با علم به‌سختي و مشکلات به دليل ضرورت اقدامات، به دور از هرگونه نگاه سياسي، قوانين را اجرايي کند، قابل‌تقدير است، به‌ويژه که رئيس‌جمهور با روحيه‌اي قوي فعاليت‌ها را پيگيري مي‌کند تا با عنايت الهي و کمک مردم بتواند تصميمات را به سرانجام برساند.
اين فعال اقتصادي با اشاره به اجراي برنامه‌ها در خصوص حذف ارز ترجيحي، خاطرنشان کرد: رئيس‌جمهور در اين بخش بر الزام قانوني اين اقدام و عدم رفتار خلاف قانون هيات دولت تاکيد کرد زيرا قرار نيست در اين زمينه اجازه دهد قوانين مشمول مرور زمان شوند که اين حرف ارزشمندي است زيرا در دولت‌هاي گذشته، اجراي قوانين سال‌ها به طول مي‌انجاميد و قابل‌تقدير است که رئيس‌جمهور خود را ملزم به اجراي قانون بداند.
وي با بيان اينکه رئيس‌جمهور از نقاط قوت و ضعف و تهديد و فرصت آثار تصميم خود آگاه است، خاطرنشان کرد: ايشان در طرح‌ها نقطه ابهامي ندارد و بر موضوعات مطرح شده به‌ويژه در زمينه ارز 4200 توماني مسلط است که چه ميزان موجب گراني مي‌شود يا تخصيص آن تا چه ميزان رانت و فساد آفرين است.
آل اسحاق با بيان اينکه تسلط رئيس‌جمهور در خصوص حذف ارز 4200 توماني نشان از کارشناسي دقيق ايشان داشت، تصريح کرد: اگر کسي فقط بخواهد شنيده‌هاي خود را منتقل کند در سخنانش مشخص مي‌شود اما دانش ايشان در زمينه ارز ترجيحي بر حضور فعالانه در بررسي‌هاي روند کار تاکيد داشت.
وي با اشاره به اينکه کارشناسان تخصيص ارز ترجيحي را نابسامان مي‌دانند، گفت: در دهک بندي‌هاي انجام‌شده، قدرت خريد 60 ميليون ايراني با درآمد با توجه به نرخ تورم فعلي همخواني ندارد و از وظايف دولت‌ها محسوب مي‌شود که مانع آسيب به اقشار ضعيف جامعه شود و رئيس‌جمهور بر اين موضوع را در صحبت‌هاي خود تاکيد داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه