روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ يکشنبه ۳ بهمن - شماره 4067

وزير صمت مطرح‌کرد:

افزايش 30 درصدي بهره‌وري منابع با طرح تامين مالي زنجيره‌اي

 صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجراي طرح تامين مالي زنجيره اي، گفت: اين طرح به صورت نمونه و پايلوت با هم‌افزايي بانک مرکزي و هماهنگي بانک‌هاي عامل با هفت بانک کشور اجرا شده است و با اين روش، حداقل 30 درصد بهره‌وري منابع موجود ارتقاء خواهد يافت. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سيد رضا فاطمي‌امين» در نشست هم انديشي با روساي خانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور، انتقال اعتبار را يکي از روش‌هاي تامين مالي زنجيره اي برشمرد و افزود: خانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت مي توانند در اين حوزه صنايع مختلف را معرفي و اولويت گذاري کنند.
توجه ويژه به خدمات کسب‌وکار براي احياي واحدهاي راکد
وي بيان‌داشت: خدمات کسب و کار در ساختار جديد وزارت صمت مورد توجه ويژه قرار گرفته و دفتري با اين عنوان زير نظر معاونت تجارت و خدمات راه اندازي شده است. فاطمي‌امين خاطرنشان‌کرد: بيش از 30 درصد از واحدهاي صنعتي راکد و نيمه‌تعطيل به دليل عدم صلاحيت مدير يا سرمايه‌گذار به اين وضعيت درآمده اند که در اين راستا موضوع خدمات کسب و کار را شروع کرده ايم تا کساني که در حوزه هاي صنعتي و معدني داراي تجربه هستند با احيا و راه اندازي ديگر واحدها کسب درآمد کنند. وي ادامه‌داد: اين افراد متخصص، بازار و واحدهاي توليدي را مي‌شناسند و به صورت مشارکتي و پيمان مديريت يا روش‌هاي مختلف ديگر مي‌توانند در احياي واحدهاي راکد يا نيمه‌تعطيل نقش داشته باشند که خانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت در تدوين آيين‌نامه و دستورالعمل‌هاي اين موضوع و همچنين فراخوان براي گرد آمدن افراد متخصص مي‌توانند مشارکت کنند. وزير صنعت، معدن و تجارت بيان‌داشت: بايد خدمات کسب و کار را تقويت و به روش اصولي پيگيري کنيم، بسياري از مسائل مرتبط با حوزه صنعت و مراجعه‌ها به ستاد تسهيل و کارگروهاي استاني اين ستاد با اين روش کاهش مي‌يابد.
تامين مواد اوليه در حوزه فلزات در بورس حل شده است
وزير صمت در خصوص تامين مواد اوليه واحدهاي توليدي نيز بيان‌داشت: اين موضوع در حوزه فلزات در حد بورس کاملا حل شده است، به عنوان مثال کساني که ورق فولادي مي‌خواهند از هم اکنون براي اسفند مي‌توانند خريداري کنند که به سمت يک‌ساله شدن موضوع تامين نيز مي رويم. وي خاطرنشان‌کرد: در اين راستا برنامه داريم و پيگيري‌هاي لازم را انجام خواهيم داد، البته هنوز پتروشيمي‌ها وارد نشده اند که به دنبال ورود آنها نيز هستيم.
برنامه‌ريزي براي به رسميت شناختن خرده‌فروشان مواد اوليه
فاطمي‌امين با بيان اينکه ديگر سهميه بندي ورق نداريم، گفت: ورق بدون سهميه‌بندي عرضه مي‌شود و کار تکميلي بعدي به رسميت شناختن خرده‌فروشان مواد اوليه است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه