روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ يکشنبه ۳ بهمن - شماره 4067

وزير اقتصاد اعلام کرد؛

امکان استفاده از شبکه بانکي مشترک بين ايران و روسيه

 سيد احسان خاندوزي در بازگشت از سفر به روسيه گفت: قرار شد تجار ايراني که با روسيه کار مي‌کنند، بتوانند از شبکه بانکي مشترک بين ايران و روسيه استفاده کنند.
سيد احسان خاندوزي  وزير امور اقتصادي و دارايي هنگام برگشت از سفر روسيه در ويدئويي از فرودگاه مسکو اعلام کرد: اتفاقات خوبي براي توسعه تجارت و روان شدن صادرات و واردات بين دو کشور همسايه ايران و روسيه در حال انجام است در حال حاضر کمتر از 5 درصد کل تجارت خارجي روسيه با ايران انجام مي‌شود.
به گفته وي، سرمايه‌گذاري بيشتر در اين زمينه باعث ايجاد شغل بيشتر و رونق توليد در طرف ايران مي‌شود و سهم بيشتري از بازار روسيه مي‌تواند در اختيار تجار ايراني قرار گيرد. وي همچنين گفت:در ملاقاتي که با وزير اقتصاد روسيه داشتم تقريبا تمام پيشنهادهاي طرف ايراني را پذيرفتند و جالب بود نکاتي که به همتاي روسي خود منتقل کرده بودم به رئيس‌جمهور روسيه منتقل شده بود بگونه‌اي که رئيس‌جمهور ما گفت آقاي پوتين گفته است که وزير اقتصاد شما نکاتي را به وزير اقتصاد روسيه منتقل کرده که مدنظر ما هم قرار دارد. وزير امور اقتصادي و دارايي همچنين گفت: فرصت خوبي براي گفت‌وگو با بانک همکار با بانک ملي ايران در روسيه انجام دادم که بخشي از سهام آن بانک متعلق به بانک ملي ايران است و مشکلات به نحو خوبي شناسايي شد و قرار شد تجار ايراني که با روسيه کار مي‌کنند، بتوانند از شبکه بانکي مشترک بين ايران و روسيه استفاده کنند. وي ادامه داد: همچنين دانشجويان زيادي از ايران در روسيه هستند که توافق شد اين افراد بتوانند کارت بانک روسي داشته باشند و با اين کارت بتوانند هم در روسيه و هم در ايران کارهاي خود را انجام دهند. به گفته خاندوزي،  جلسه خوبي هم در روسيه با تجار ايراني مقيم روسيه انجام شد، همچنين يک نشستي با فعالان روسي در بازار ايران انجام شد. وي اين نکته را هم گفت: در مورد دالان تجاري يا کريدور شمال ـ جنوب توافقات خوبي صورت گرفت که بتوانيم با تکميل قطعه‌اي از راه‌آهن رشت ـ آستارا بندرعباس را از طريق راه‌آهن به شرق روسيه و سن پطرزبورگ متصل کنيم و در مرحله آينده اين خط آهن به شمال شرق اروپا و فنلاند متصل کنيم. وي تأکيد کرد: منافع زيادي براي تجار و کشور ما و رونق توليد در همکاري اقتصادي با روسيه وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه