روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ دي - شماره 4055

دبير کميسيون انرژي: تدبير مجلس براي شفاف‌سازي سهم دولت از صادرات LPG

  دبير کميسيون انرژي مجلس گفت: در موضوع اضافه شدن LPG به سبد سوختي خودروها و همچنين مشخص شدن سهم دولت از صادرات آن تدابيري انديشيده شده و بايد در کميسيون تلفيق جمع‌بندي شود.
عبدالعلي رحيمي مظفري دبير کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي درباره آخرين وضعيت مفاد انرژي لايحه بودجه 1401 گفت: درباره موضوع اصلاح فرمول تعرفه‌هاي خوراک پتروشيمي‌ها بحث‌هايي مطرح است ولي هنوز جمع‌بندي نشده است. موضوع اصلي اين است که قيمت سوخت و خوراک پتروشيمي‌ها يکي شود که اين اقدام نيازمند ملاحظاتي است. از جمله اينکه سوختي که به پتروشيمي‌ها مي‌دهيم بر اساس توليد انرژي (BTU) محاسبه شود.
وي افزود: موضوع اصلاح تعرفه سوخت هم براي صنايع بزرگ هست. البته ما بايد به تدريج و با درنظر گرفتن مزيت‌ها و مشکلاتي که صنايع پتروشيمي‌هاي ما دارند و با هدف ايجاد شرايط رقابتي اقدام به آزاد سازي تعرفه حامل‌هاي انرژي کنيم.
رحيمي مظفري در رابطه با بند اصلاح يارانه برق صنايع بزرگ گفت: اين موضوع و تمام موضوعات مربوط به انرژي که سال گذشته در قانون بودجه بوده و امسال حذف شده توسط کميسيون انرژي مجلس به کميسيون تلفيق ارائه شده و بايد در آنجا بررسي شود که به قانون بودجه اضافه شود يا خير.
دبير کميسيون انرژي مجلس در رابطه با وضعيت LPG در قانون بودجه گفت: در اين خصوص بيشتر از سال گذشته براي اضافه شدن به سبد سوختي خودروها تدابيري انديشيده شده است. البته اختلاف نظرهاي بسياري در اين رابطه و اينکه بايد به صورت کامل يا محدود در سبد سوختي قرار گيرد، وجود دارد.
وي تأکيد کرد: براي شفاف‌سازي درآمد دولت از صادرات گاز مايع و سهم آن نيز تدابيري انديشيده شده و در اين زمينه هم جمع‌بندي بايد در کميسيون تلفيق انجام شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه