روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ دي - شماره 4055

صرفه‌جويي 8 هزار ميليارد ريالي با ساخت در پالايشگاه لاوان

 مديرعامل شرکت پالايش نفت لاوان گفت: استفاده از توان ساخت شرکت‌هاي داخلي در اين پالايشگاه منجر به صرفه‌جويي در حدود هشت‌هزار ميليارد و 980 ميليون ريالي نسبت به خريد خارجي شده است.
«محمدعلي اخباري» با اشاره به بهره‌مندي اين پالايشگاه از 25 هزار قلم کالاي ساخت داخل افزود: در راستاي اجراي منويات رهبر معظم انقلاب در جهت تقويت حمايت از توليدات داخلي و سياست گذاري رفع نيازها بر مبناي ساخت داخل، شرکت پالايش نفت لاوان در سال‌هاي اخير توانسته با تشکيل کميته ساخت داخل از ظرفيت‌هاي بالقوه شرکت‌هاي دانش بنيان و توليد کننده داخل کشور بهره‌مند شود.
اخباري ادامه‌داد: بيش از  2 هزار و 200 رديف کالا مشتمل بر نزديک به 25 هزار قلم کالاي مختلف براي اولين بار و به درخواست شرکت پالايش نفت لاوان، با استفاده از توان ساخت شرکت‌هاي داخلي توليد شده که مجموعه اين اقدامات منجر به صرفه جويي ارزي از محل استفاده از توان توليد داخل شده است. وي افزود: مجموعه اين اقدامات منجر به صرفه جويي هشت هزار ميليارد و 980 ميليون ريالي نسبت به خريد خارجي در اين سال‌ها شده است.
اخباري با تاکيد بر اينکه شرکت پالايش نفت لاوان با به کارگيري تمام ظرفيت‌هاي خود موفق به کسب بالاترين ميزان سود خالص از ابتداي فعاليت‌هاي خود شده است، گفت: به طوري که از زيان 263 ميليارد توماني در سال 1393 به سود 2 هزار ميليارد توماني در پايان سال 1399 دست يافته است.
وي با اشاره به بازگشت 100 درصدي ارز حاصل از صادرات اين شرکت افزود: ارز حاصل از صادرات اين شرکت در راستاي اجراي قوانين دولت جمهوري اسلامي ايران به طور 100 درصد به چرخه اقتصاد کشور بازگردانده شده است.
وي به مسووليت‌هاي اجتماعي شرکت پالايش نفت لاوان اشاره کرد و گفت: اين شرکت تاکنون گام‌هاي زيادي در اين زمينه برداشته است از آن جمله مي‌توان به احداث اسکله شهيد قاسم سليماني، بازسازي مقبره شهداي گمنام، بازسازي مدارس، بازسازي آسفالت‌هاي معابر دهکده لاوان، تجهيز درمانگاه لاوان، ارائه بسته‌هاي لوازم التحرير به دانش آموزان اين منطقه در دو مرحله، همکاري با سپاه پاسداران در تکميل 10 واحد مجتمع مسکوني جهت محروميت زدايي و در اختيار قراردادن آن به بوميان، آبرساني ماهانه 3 هزار و 300 متر مکعب آب رايگان و پر کردن سيلندرهاي گاز آنان به صورت رايگان در منطقه اشاره کرد.
اخباري تاکيد کرد: همچنين براي بيش از 350 نفر از بوميان منطقه در پالايشگاه اشتغالزايي انجام شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه