روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ دي - شماره 4055

وزير نيرو:

هزينه بالاتر از الگوي مصرف برق، با تعرفه غيريارانه‌اي محاسبه مي‌شود

 وزير نيرو با بيان اينکه مهمترين اصل در حوزه انرژي، رعايت الگوي مصرف است، گفت: هزينه مصرف برق بالاتر از اين الگو توسط مشترکان، با تعرفه غيريارانه‌اي محاسبه مي‌شود.
علي اکبرمحرابيان اظهار داشت: آيين نامه‌اي در وزارت نيرو در اجراي قانون بودجه 1400 با هدف مديريت مصرف به تصويب رسيده تا انرژي بر اساس الگوي اعلام شده مصرف شود البته هم اکنون  بخش عظيمي از جامعه زير الگوي اعلام شده، برق مصرف مي‌کنند.
وي افزود: وزارت نيرو به دنبال رعايت الگوي مصرف از سوي مشترکين است از اين رو کساني که نسبت به کاهش مصرف و صرفه‌جويي اقدام کنند، مورد تشويق قرار مي‌گيرند که اين اقدام به ويژه در فصول گرم سال در کاهش ميزان مصرف بسيار تأثيرگذار بوده است.
محرابيان اظهار داشت: در اجراي اين طرح تشويقي، مشترکيني که نسبت به رعايت الگوي مصرف اقدام کنند، به ازاء هر کيلووات معادل خريد برق تضميني مورد تشويق قرار گرفته و هزينه مصرف برق بالاتر از الگوي مصرف توسط مشترکان، با تعرفه غيريارانه‌اي محاسبه مي‌شود.
وي در خصوص بازديد از طرح‌هاي وزارت نيرو در جنوب‌شرق تهران گفت: مهمترين طرح‌هاي جنوب شرق استان تهران مربوط به بحث‌هاي توسعه طرح‌هاي فاضلاب در شبکه و تصفيه‌خانه است که نسبت به نقاط ديگر کشور نيازمند اعتبارات بيشتري است تا تکميل اين پروژه‌ها با سرعت انجام شود.
وزير نيرو افزود: پروژه خط دوم انتقال پساب تصفيه شده جنوب تهران به دشت ورامين با پيشرفت فيزيکي 60 درصدي همراه است که براي سرعت بخشيدن به آن، تصميمات لازم اتخاذ مي‌شود.
محرابيان تصريح کرد: دشت ورامين قطب کشاورزي استان تهران است که با افتتاح کامل خط دوم انتقال پساب، حجم آب ورودي به اين بخش سه برابر وضعيت فعلي مي‌شود.
وي تأکيد کرد: وزارت نيرو تلاش دارد تا اين طرح سال آينده به طور کامل افتتاح و براي تحقق اين مهم تصميمات مقتضي اتخاذ شده و با همکاري مسوولان در رفع معارضين، 40 درصد باقي‌مانده در حداقل زمان تکميل شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه