روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ دي - شماره 4055

سخنگوي صنعت برق اعلام کرد؛

جزييات جديد از تعرفه رايگان برق

 سخنگوي صنعت برق گفت: پاداش مديريت مصرف متناسب با هزينه‌هاي تامين برق است که رقم آن جذابيت بيشتري دارد، حتي براي برخي مشترکين مي‌تواند از وزارت نيرو و صنعت برق بستان‌کاري ايجاد کند.

مصطفي رجبي‌مشهدي درباره اخباري مبني بر متوقف شدن طرح برق اميد اظهار داشت:  بر اساس تکليف بند «ي» تبصره «8» قانون بودجه سال 1400؛ وزارت نيرو مکلف شده بود که تعرفه برق را در بخش خانگي به گونه‌اي اصلاح کند تا کساني که 50 درصد زير الگوي مصرف منطقه ميزان مصرف خود را کاهش دهند و يا تحت پوشش کميته امداد و سازرمان بهزيستي باشند با تعرفه برق صفر و رايگان محاسبه شوند. اکنون اين رويه دو تغيير داشته يکي اينکه سطح الگوي کم‌مصرفي افزايش پيدا کرده قبلا در ماه‌هاي غيرگرم 80 کيلووات ساعت و در ماه‌هاي گرم 100 کيلووات ساعت بود که اين اعداد به 100 کيلووات ساعت و 150 کيلووات ساعت افزايش پيدا کرده، تغيير دوم اينکه مشترکين تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي از تعرفه برق صفر و يا رايگان استفاده مي‌کنند.
وي افزود: براي کساني که ميزان مصرف برق زير الگوي منطقه داشته باشند تغيير تعرفه را شاهد نخواهيم بود و همان تعرفه قبل است و کساني که بيش از الگوي هر منطقه مصرف داشته باشند متناسب با افزايش مصرف مازاد بر الگو به صورت پلکاني افزايش تعرفه خواهند داشت.
سخنگوي صنعت برق گفت: تعرفه‌هاي برق متناسب با هزينه‌هاي تامين انرژي تنظيم شده و در تصويب‌نامه‌اي که توسط دولت در روز يکشنبه هفته گذشته به تصويب رسيد، قابليت اجرا پيدا کرده است.
وي با بيان اينکه طرح از ابتداي بهمن ماه عملياتي و اجرا مي‌شود، تاکيد کرد: اکنون وزارت نيرو بايد سيستم‌هاي خود را مجددا بر اساس صورتحساب جديد تنظيم کند و همچنين آموزش همگاني در جهت کاهش مصرف داشته باشد.
رجبي‌مشهدي يادآور شد: طي يک سال گذشته بيش از 10 ميليون مشترک حداقل براي يک بار توانسته‌اند از تعرفه رايگان و صفر استفاده کنند.
وي بيان داشت: پيش‌بيني مي‌شود که طرح جديد حداقل 10 درصد کاهش مصرف را در پي داشته باشد، در اين طرح پيش‌بيني شده کساني که مصرف خود را نسبت به دوره مشابه در ماه‌هاي گرم کاهش دهند و برق مصرفي زير الگوي مصرفي هر منطقه داشته باشند از پاداش مديريت مصرف برخوردار شوند.
سخنگوي صنعت برق ادامه داد: پاداش مديريت مصرف هم متناسب با هزينه‌هاي تامين برق است که رقم آن جذابيت بيشتري دارد، حتي براي برخي مشترکين مي‌تواند از وزارت نيرو و صنعت برق بستان‌کاري ايجاد کند که خود مي‌تواند انگيزه‌اي براي مشترکان پرمصرف باشد تا نسبت به کاهش مصرف و صورت‌حساب خود اقدام کنند و هم اينکه کساني که زير الگو هستند تلاش کنند تشويق‌هايي را که در تعرفه جديد پيش‌بيني شده دريافت کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه