روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۱ شهريور - شماره 3976

وزير کشاورزي:

به‌زودي آرامش به بازار محصولات پروتئيني باز مي‌گردد

 وزير جهاد کشاورزي گفت: با سرعت بخشيدن به ترخيص نهاده‌هاي دامي از گمرک به‌زودي آرامش به بازار محصولات پروتئيني کشور باز مي‌گردد.
«سيد جواد ساداتي نژاد»  در حاشيه گردهمايي سراسري آغاز سال زراعي 1401 - 1400 با رويکرد ارتقاي امنيت غذايي که در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزي برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره ترخيص نهاده هاي دام و طيور از گمرکات افزود: از وزير راه و شهرسازي براي ترخيص نهاده ها قدرداني مي کنم زيرا راهداري و راه آهن را موظف کردند که مشکلات مربوط به ترخيص نهاده ها را رفع کنند.
وي اظهارداشت: اکنون شرايط بهتري را در بحث ترخيص نهاده ها داريم.
وزير جهاد کشاورزي تصريح کرد:  هنچنين با کمک هيات دولت در حوزه تامين نهاده ها شرايط به سمتي سوق داده شده که آرامشي را در بازار نهاده ها داشته باشيم تا شرايط مطلوبي در حوزه توليد پروتئين کشور بوجود بيايد.
ابزار تنظيم بازار محصولات کشاورزي به وزارت جهاد محول مي‌شود
ساداتي نژاد درباره تنظيم بازار محصولات کشاورزي گفت: براساس قانون، تمرکز تنظيم بازار در اختيار وزارت جهاد کشاورزي قرار دارد، اين قانون به مدت دوسال لغو شده بود اما اکنون اين قانون به وزارت جهاد کشاورزي بازگشته است.
وي اظهارداشت: بنابراين تنظيم بازار محصولات کشاورزي در شرايط فعلي برعهده اين وزارتخانه است و براي اينکه ابزارهاي اين کار به طور کامل در اختيار وزارت جهاد کشاورزي باشد مجلس شوراي اسلامي طرحي را در حال رسيدگي دارد.
به گفته وي، اين طرح در دستور کار اول مجلس است که اميدواريم هفته آينده به پايان برسد. وزير جهاد کشاورزي افزود: در ماده يک اين طرح،  ايجاد ستاد تنظيم بازار محصولات کشاورزي کمک مي کند که حوزه مربوط به تنظيم بازار به طور کامل در اختيار وزارت جهاد کشاورزي باشد تا يکجا، فرماندهي حوزه توليد تا بازار در محصولات کشاورزي را برعهده داشته باشد.
وي اظهارداشت: با اين اقدام پاسخگويي، نظارت و ساماندهي بهتري در اين خصوص صورت مي گيرد.
احياي جهادسازندگي در بخش کشاورزي براي حمايت از روستاها
وزير جهاد کشاورزي گفت: يکي از دغدغه‌ها در 1.5 سال گذشته در جريان بازديدهايي که از استان‌ها و کانون‌هاي توليد داشتيم اين بود که بي‌پناهي در حوزه روستاها مشاهده مي‌شد.
ساداتي نژاد با بيان اينکه روستا اصالتش به‌توليد است، افزود: اينکه ما بيشتر نگاهمان به روستاها به تغيير منظر باشد و اينکه آنها را به سمت شهرهاي کوچک ببريم، باعث مي شود که حوزه توليد در روستاهاي ما ضربه ببيند.
وي تصريح کرد: پس از ادغام جهادسازندگي با همه ظرفيت ها و تلاش هايي که در حوزه روستايي انجام مي شد، اما موضوع توسعه روستايي متولي متمرکزي نداشت و بين دستگاه ها پراکنده بود، بنابراين رئيس جمهوري بر احياي  جهاد سازندگي براي حمايت بيشتر از روستاها به عنوان قطب توليد تاکيد کرد.
ساداتي نژاد ادامه داد: بر اساس تجارب و تلاش هايي که در گذشته براي اين کار اتفاق افتاده بود، بحث احياي جهادسازندگي در وزارت جهادکشاورزي براي حمايت حوزه هاي روستايي مدنظر قرار گرفته است.
گردهمايي سراسري آغاز سال زراعي 1401 - 1400 امروز با رويکرد ارتقاي امنيت غذايي برگزار شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه