روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۱ شهريور - شماره 3976

وزير راه و شهرسازي؛

روند واگذاري زمين براي طرح هاي سرمايه‌گذاري تسريع مي شود ساخت برخي واحدها را بنياد مسکن بر عهده مي گيرد

 رستم قاسمي با اشاره به اين مطلب که با ساخت سالانه يک ميليون مسکن در کشور، مردم دغدغه‌اي در خصوص تامين مسکن خود نداشته باشند، از الحاق 2 قطعه زمين به شهر طبس براي توليدمسکن خبر داد.
رستم قاسمي روز جمعه در حاشيه ديدار رييس‌جمهوري با مردم طبس در محل امامزاده حسين بن موسي الکاظم (ع) در پاسخ به دغدغه و درخواست‌ها براي ساخت و تامين مسکن اظهار داشت: تمام افراد که مسکن اولي هستند و فرم جيم آنان قرمز نشده، نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.
وي افزود: در شهر طبس 2 قطعه جديد براي الحاق به شهر تعيين شده و به دنبال الحاق قطعات ديگري هم هستيم.
وزير راه و شهرسازي عنوان کرد: برخي مردم اذعان دارند که برخي شرکت‌ها در وسط شهر طبس زمين‌هاي خوبي را گرفتند ما اين موضوع را پيگيري مي‌کنيم و علت را بررسي خواهيم کرد.
قاسمي توضيح داد: در حوزه مسکن برنامه ما اين است که سالي يک ميليون مسکن در کشور ساخته شود و تلاش ما اين است که مصالح از جمله سيمان و ميلگرد  با حذف واسطه ها از طريق خريد مستقيم از کارخانه باشد تا واحدها با کمترين قيمت به‌دست مردم برسد.
وي گفت: ساخت برخي واحدها را خود مردم و برخي را بنياد مسکن بر عهده مي‌گيرد تا کارها به سرعت پيش برود.
وزير راه و شهرسازي گفت: با قانون جديد جهش و رونق مسکن که توسط مجلس شوراي اسلامي مصوب شده به ما اجازه خوبي داده شده که در آن زمين، وام و کمک‌هاي مناسب به مردم ارائه خواهد شد تا صاحب خانه شوند.
قاسمي با اشاره به اينکه در شهر طبس مشکل زمين نداريم، اضافه کرد: طرح‌هاي خوبي به شهر الحاق خواهد شد تا به همه مردم زمين برسد و اين کار هم سريع انجام خواهد شد.
وي عنوان کرد: نگاه ما اين است که مردم راحت زندگي کنند و نگراني در خصوص مسکن خود نداشته باشند.
وزير راه و شهرسازي پس از ديدار رييس جمهوري با مردم طبس در محل امامزاده حسين بن موسي الکاظم(ع)، دقايقي در جمع مردم قرار گرفت و به مشکلات آنان گوش داد.
تسريع در روند واگذاري زمين براي طرح‌هاي سرمايه‌گذاري، استخدام نيروهاي بومي در معادن شهرستان، تسريع در واکسن کارگران معادن، افزايش اجاره‌بها در طبس، کاهش درصد تسهيلات مسکن از مشکلات و درخواست‌ها مطرح شده از سوي مردم شهر طبس بود که وزير راه و شهرسازي اعلام کرد که برخي از مشکلات در حوزه اختيارات و وظايف من نيست اما به مسوولان متولي در دولت براي پيگيري منتقل خواهم کرد.
رستم قاسمي همچنين از سايت مسکن ملي شهر طبس بازديد کرد و در نشستي در سالن جلسات شهداي فرودگاه طبس، مشکلات طرح مسکن ملي شهرستان طبس را مورد بررسي قرار داد. رييس‌جمهوري ديروز در سومين سفر استاني خود و در سفري از پيش اعلام نشده از طريق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبي شد. سيدابراهيم رييسي در سفر يکروزه بدو ورود به فرودگاه طبس از سوي استاندار خراسان‌جنوبي و جمعي از مسوولان ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت. تعدادي از اعضاي هيات دولت و وزيران از جمله وزير کشور، وزير راه و شهرسازي و وزير صنعت، معدن و تجارت، رييس سازمان برنامه و بودجه، رييس دفتر رييس جمهور و معاون اجرايي رييس جمهور، رييسي را در سفر به استان خراسان جنوبي همراهي مي‌کنند.
بنابراين گزارش، حضور در نشست شوراي اداري استان، ديدار با نخبگان و بازديد از برخي مناطق استان از جمله برنامه‌هاي اين سفر يک روزه است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه