روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۱ شهريور - شماره 3976

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي:

تمام طرح‌هاي حمايتي مسکن، مشمول مشوق‌ها و تخفيف‌هاي دولتي هستند

 معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اجراي همزمان طرح مسکن ملي و جهش توليد مسکن، گفت: تمامي طرح‌هاي حمايتي مسکن مشمول مشوق‌ها و تخفيف‌هاي دولتي هستند.
به‌گزارش وزارت راه و شهرسازي «محمود محمودزاده»  با اشاره به اينکه قانون جهش توليد و طرح مسکن ملي همگي جزو طرح‌هاي حمايتي دولت در حوزه مسکن محسوب شده و در راستاي سياست توليد مستمر مسکن برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شوند، توضيح داد: تمامي طرح‌هاي حمايتي مسکن مشمول مشوق‌ها و تخفيف‌هاي دولتي هستند.
معاون وزير راه و شهرسازي يادآور شد: در جلسه‌اي که در موضوع مسکن به رياست رييس‌جمهوري تشکيل شد تاکيد بر اجراي طرح جهش توليد مسکن و گسترش آن شد که جزو سياست‌هاي پيش‌روي وزارت راه و شهرسازي است.
دولت سازنده هيچ واحد مسکوني نيست
محمودزاده با اشاره به اينکه دولت هيچ واحد مسکوني را نمي‌سازد و تنها بسترسازي براي توليد مسکن مي‌کند، تصريح کرد: سياست بزرگ دولت و وزارت راه و شهرسازي توليد مستمر و انبوه مسکن است. هر امتيازي که دولت بتواند براي مسکن حمايتي مصوب کند به تمامي پروژه‌ها از جمله طرح اقدام ملي و جهش توليد مسکن، تعلق مي‌گيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: به عنوان نمونه افزايش سقف وام آغاز شده و همچنين تخفيف‌هاي اعمال شده براي طرح جهش توليد مسکن شامل حال طرح اقدام ملي مسکن نيز هست.
وي در پاسخ به اين پرسش که ميزان بهره‌برداري از واحدهاي مسکوني در سال 1399 و 6 ماهه 1400 به چه ميزان بوده است؟ گفت: ميزان بهره‌برداري واحدهاي مسکوني سالانه از طريق مرکز آمار و بانک مرکزي اعلام مي‌شود و همان آمار ملاک است.
بر اساس طرح مسکن‌ملي توليد 400 هزار واحد مسکوني در دستور کار قرار گرفته است. همچنين طرح جهش توليد مسکن از جمله طرح‌هاي دولت سيزدهم است که طي آن در چهارسال، چهار ميليون واحد مسکوني احداث و تحويل متقاضيان واقعي مسکن مي شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه