روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۳ تير - شماره 3939

رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران:

فولاد مبارکه يکي از عوامل رونق اقتصادي کشور است

 رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران با اشاره به اينکه شرکت فولاد مبارکه يکي از عوامل رونق اقتصادي کشور است، گفت: علي رغم وجود تحريم و بيماري کرونا، صنايع با توليد کمي و کيفي خوش درخشيدند.
عبدالوهاب سهل آبادي، اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن بيش از 8 هزار واحد صنعتي، به عنوان قطب صنعتي در کشور مي درخشد. استان اصفهان در زمينه توليدات متعدد صنعتي و فولادي، صنايع مصالح ساختماني اعم از سيمان، کاشي، سراميک و لوله و اتصالات و همچنين در بخش پتروشيمي جايگاه ويژه و ممتازي در کشور دارد.
 رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران به رکورد تعداد شهرک هاي صنعتي در استان اصفهان هم اشاره اي کرد و افزود: استان اصفهان هم از نظر تشکل هاي صنعتي مانند خانه صنعت و معدن ايران در کشور پيشتاز است و وجود 43 انجمن عضو اين خانه در شهرستان هاي اصفهان تاييد اين مطلب است.
سربلندي صنايع در سال شيوع کرونا و افزايش فشار حداکثري
وي به همزماني شيوع کرونا و افزايش فشار حداکثري دشمن، در سال جهش توليد گريزي زد و گفت: علي رغم تاثير سوء شيوع اين بيماري بر جهان، صنايع کشور در زمينه توليد خوش درخشيدند و توانستند بسياري از مشکلات اقتصادي ناشي از اين بيماري را مرتفع کنند.
سهل آبادي، کارنامه صنايع اصفهان در حمايت از حقوق کارگران را مثبت ارزيابي کرد و گفت: ارتباط کارگران و کارفرمايان در اين استان مثبت است و در تعامل سازنده از توليد کشور، پشتيباني مي کند؛ سال گذشته با تمام مسائلي نظير تحريم هاي ظالمانه و شيوع بيماري کرونا، صنايع توانستند از اين آزمون سربلند بيرون بيايند.
تحرک واحدهاي صنعتي راکد در اصفهان
وي به اقدامات موثر در زمينه تحرک واحدهاي صنعتي راکد در اصفهان هم اشاره اي کرد و توضيح داد: با همياري دستگاه قضا، بسياري از واحدهاي اقتصادي به رکودرفته در کشور احياء شد و به چرخه توليد بازگشتند و نرخ بيکاري هم کاهش يافت.
تشکيل شوراي داوري و ميانجي گري درخانه هاي صنعت و معدن
رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران با اشاره به تشکيل شوراي داوري و ميانجيگيري توسط خانه هاي صنعت و معدن، گفت: با افتتاح اين شورا از دو روز گذشته، شاهد رفع مشکلات از طريق اين شورا هستيم و همکاري سازمان صمت، شرکت شهرک هاي صنعتي و استانداري اصفهان در رفع مسائل فعالان اقتصادي موثر بوده است.
وي به غني بودن معادن اصفهان هم گريزي زد و گفت: صادرات صنايع فلزي و تزئيني از استان اصفهان صورت مي گيرد که اميدواريم در سالهاي آتي اوضاع اين بخش هم بهبود يابد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه