روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۳ تير - شماره 3939

وزير راه و شهرسازي خبر داد؛ بازپرداخت وام طرح ملي مسکن 20 ساله شد

طرح اخذ ماليات خانه هاي خالي از مرداد ماه

  وزير راه و شهرسازي گفت: ساز و کار مهندسي و فني و اجرايي و مصالح براي توليد سالانه يک ميليون مسکن در کشور وجود دارد منتهي نکته حائز اهميت توانمندسازي مردم است تا استطاعت خريد داشته باشند.
محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي در برنامه تيتر امشب گفت: در خصوص طرح حضرت آيت الله رييسي رييس جمهور منتخب، درباره احداث سالي يک ميليون مسکن، در جلسه اي که خدمت ايشان رسيدم عرض کردم که سازو کار مهندسي و فني و اجرايي و مصالح و نيروي کار براي اين که در کشور سالانه يک ميليون مسکن توليد شود فراهم است، اما نکته حائز اهميتي که وجود دارد توانمندسازي مردم و ايجاد شرايط براي مردم است تا استطاعت خريد داشته باشند و بتوانند بخرند.
وزير راه و شهرسازي با بيان اين که ما آمار کل خانه هاي کشور را گرفته ايم افزود: 1 ميليون و 300 هزار واحد خانه خالي را شناسايي کرده ايم و در اختيار سازمان امور مالياتي قرار داده ايم و از مرداد ماه بايد از آنها ماليات اخذ شود.
اسلامي گفت: از مرداد ماه طرح اخذ ماليات از خانه هاي خالي آغاز مي شود.
وزير راه و شهرسازي همچنين با اشاره به افزايش وام طرح ملي مسکن به 250 ميليون تومان، گفت: زمانيکه وام اين طرح 100 ميليون تومان بود، حدود 10 درصد قيمت واحدها را پوشش مي‌داد. با افزايش وام به 250 ميليون تومان، حدود 60 درصد هزينه ساخت واحدها با تسهيلات تامين مي شود.
اسلامي با اعلام اين‌که بازپرداخت تسهيلات طرح ملي مسکن 20 ساله است، اضافه کرد: از 530 هزار واحد طرح مذکور تاکنون 40 هزار واحد افتتاح شده و تا پايان سال 1400 در صورت تکميل آورده متقاضيان 150 هزار واحد ديگر تکميل خواهد شد. وي نياز واقعي مسکن شهري را سالانه 700 هزار واحد اعلام کرد و افزود: از اين تعداد 300 هزار واحد را مردم مي‌سازند و مابقي در قالب طرح ملي مسکن ساخته خواهد شد.
اسلامي در بخش ديگري از سخنانش به بازار اجاره مسکن اشاره کرد و گفت: با ادامه طرح پرداخت وام وديعه و مصوبه ستاد ملي کرونا براي تمديد قراردادهاي اجاره، در شهر تهران جابجايي مستأجران 65 درصد و در ساير شهرها 80 درصد کاهش يافته است.
وزير راه و شهرسازي با يادآوري اين‌که سال گذشته به 225 هزار خانوار وام وديعه پرداخت شد، تصريح کرد:  امسال 250 هزار نفر براي دريافت اين وام ثبت‌نام کرده‌اند که به واسطه اتصال بانک‌ها به سيستم وزارت راه و شهرسازي روند پرداخت تسهيلات وديعه مسکن مطلوب خواهد بود.
جمع آوري حلبي آباد چابهار
وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اجراي طرح بازآفريني شهري و بحث حاشيه نشيني گفت: بزرگترين و تاسف بار ترين حاشيه نشيني کشور که به صورت آلونک است و حلبي آباد، در شهر چابهار است که ما به ياري خدا همين امسال و در همين ماه هاي آينده با قراردادي که با بسيج بسته ايم کل آن حلبي آباد را پاک و تبديل به محيطي فاخر و متناسب با زندگي شهري مي کنيم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه