روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۳ تير - شماره 3939

معاون وزير صنعت:

شهرک‌هاي صنعتي مشترک بين ايران و ارمنستان احداث مي‌شود

 معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ابراز اميدواري کرد با تداوم همکاري‌هاي اقتصادي و صنعتي و تسهيل همکاري بين بخش‌هاي خصوصي دو طرف، ايجاد صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي مشترک بين ايران و ارمنستان عملياتي و اجرايي شود.
«علي رسوليان» ديروز (سه‌شنبه) در مراسم امضاي تفاهم‌نامه همکاري بين سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران و مرکز حمايت از سرمايه‌گذاري جمهوري ارمنستان که به صورت برخط و با حضور سفير ارمنستان در ايران برگزار شد، افزود: صنايع کوچک نقش مهمي در توليد ثروت و توزيع آن در اقتصاد دارند و بر اين اساس نياز است تا بنگاه‌هاي کوچک و متوسط تقويت شوند.
وي بيان‌داشت: بنگاه‌هاي کوچک و متوسط با وجود مزاياي متنوع، اما با موانع و چالش‌هايي نيز مواجه‌اند که همه کشورها بايد براي رفع آنها گام‌هاي اساسي بردارند.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران يادآور شد: با توجه به اينکه 92 درصد صنايع کشورمان را صنايع کوچک و متوسط تشکيل مي‌دهد، از تجربيات موفقي در سطوح دولتي و خصوصي در اين زمينه برخورداريم و تلاش داريم با به‌کارگيري سياست‌هاي حمايتي، زيرساخت‌هاي لازم و فضاي رقابت‌پذيري را براي اين بنگاه‌ها فراهم کنيم.
وي ادامه‌داد: تاکنون بيش از 900 شهرک و ناحيه صنعتي در ايران به بهره‌برداري رسيده و نزديک به يک ميليون نفر در قالب 48 هزار واحد صنعتي مشغول به فعاليت هستند.
رسوليان خاطرنشان‌کرد: افزون بر 10 درصد اين واحدها، صنايع با فناوري پيشرفته هستند که در کنار آنها 6 پارک علم و فناوري و 33 مرکز فناوري و کسب و کار ايجاد شده و افزون بر 500 مشاور در اين مراکز مشغول به کارند.
وي گفت: برنامه‌هاي حمايت از توسعه صنايع کوچک در چهار محور توسعه بازار، توسعه کارآفريني، تامين مالي و توسعه صنعتي اجرايي مي‌شود و يکي از مدل‌هاي حمايتي اين سازمان، توسعه خوشه‌هاي کسب و کار است که بر مبناي مدل يونيدو (سازمان توسعه صنعتي ملل متحد) در حال اجراست.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت بيان‌داشت: در 14 سال گذشته بيش از 450 خوشه کسب و کار و 140 پروژه توسعه خوشه صنعتي در زمينه‌هايي همچون سراميک، پوشاک، نفت و گاز، بسته بندي، قطعه‌سازي خودرو، کفش و غيره ايجاد و اجرا شده است.
وي افزود: به منظور توسعه تجارب به‌دست آمده نيز تاکنون 32 تفاهم‌نامه همکاري بين ايران و ديگر کشورها امضا شده است.
رسوليان ابراز اميدواري‌کرد: طرفين با هدف اجرايي کردن توافق‌ها و تسهيل همکاري بين بخش‌هاي خصوصي دو طرف، سطح همکاري‌ها را ارتقا دهند و تداوم اين همکاري‌ها منجر به ايجاد صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي مشترک شود.
ديروز (سه‌شنبه) تفاهم‌نامه همکاري بين سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران و مرکز حمايت از سرمايه‌گذاري جمهوري ارمنستان امضا شد.
اين تفاهم‌نامه همکاري به‌صورت ارتباط تصويري برخط به امضاي علي رسوليان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران و «لوان اوهانسيان» مديرعامل مرکز حمايت از سرمايه‌گذاري جمهوري ارمنستان رسيد.
توسعه همکاري‌هاي دوجانبه، ارائه راهکارهاي تجاري مناسب براي همه ذي‌نفعان، ارتقاء و بهبود فضاي سرمايه‌گذاري و ايجاد يک چارچوب عملياتي به‌منظور تقويت و توسعه روابط تجاري قوي‌تر بين طرفين، از جمله اهداف يادداشت تفاهم همکاري ياد شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه