روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد - شماره 4657

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی:

شهرک تخصصی خورشیدی در استان راه‌اندازی می‌شود


محمد حیدریان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از راه‌اندازی شهرک تخصصی خورشیدی در این استان خبر داد.
نوایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه این شهرک‌ها با هدف تامین برق در استان ایجاد می‌شوند، اظهار کرد: شهرک‌های تخصصی خورشیدی در شهرستان‌های شیروان و فاروج ساخته می‌شوند. شهرک تخصصی شیروان در مساحت ۱۰۰ هکتار راه‌اندازی می‌شود و مطالعات آن به پایان رسیده و در مرحله کلنگ‌زنی است.
وی ادامه داد: شهرک تخصصی خورشیدی جاجرم ۲۰۰ هکتار است که در فاز نخست در سطح ۵۰ هکتار اجرا می‌شود. این شهرک در مرحله کلنگ‌زنی قرار دارد. علاوه بر این دو شهرک تخصصی، قرار است پنل‌های خورشیدی در سایر شهرک‌ها به‌صورت لکه‌ای و در مساحت‌های پنج و ۱۰ هکتار برای تولید انرژی خورشیدی جانمایی شوند.
به گزارش ایسنا، خراسان شمالی یکی از استان‌هایی است که پتانسیل زیادی در تولید انرژی خورشیدی دارد. این استان دارای تابش نور خورشید مناسب است و به‌طور میانگین هشت ساعت تابش نور خورشید به‌صورت مناسب در استان وجود دارد.
در این استان گرد و خاک چندانی وجود ندارد و گرد و خاک زیاد موجب می‌شود ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش راندمان در تولید انرژی خورشیدی وجود داشته باشد.
وجود هوای متعادل، یکی دیگر از مزیت‌های تولید انرژی خورشیدی استان است، هوای داغ و بالای ۳۰ درجه سانتیگراد سبب کاهش تولید برق و مستهلک شدن قطعات می‌شود. علاوه بر آن، در این استان بارش مناسبی وجود دارد که این بارش، پنل‌ها را شست‌وشو می‌دهد.
وجود زمین‌های مناسب برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک یا بزرگ مقیاس از دیگر مزیت‌های این استان در این زمینه محسوب می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه