روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد - شماره 4657

در شورای فرهنگ عمومی خوزستان بررسی شد

برنامه های فرهنگی آموزش و پرورش و اربعین حسینی

  جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان با ریاست نماینده ولی فقیه و حضور اعضای این شورا برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در این نشست اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از دستگاه های فرهنگ ساز کشور است که نقش موثری در  نسل سازی دارد  از این رو ضرورت دارد کمیته‌های تخصصی مربوط به این حوزه در شورای فرهنگ عمومی پیش از آغاز سال تحصیلی فعال و خوراک محتوایی مورد نیاز را برای ارائه به شورا تهیه کنند.
وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از دغدغه های مقام‌ معظم رهبری است که  مغفول  مانده است و این سند باید مورد توجه قرار گیرد.
وی توضیح داد: نقش معلم و استاد در آموزش و پروش و همچنین در دانشگاه‌ها و دیگر فضاهای آموزشی، کلیدی و مهم است. از این رو باید ببینیم با وضع موجود باید چه کنیم و آیا مجموعه های مختلف به ماموریت و رسالت خود آنگونه که باید عمل می‌کنند؟
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان  هنوز با آن چیزی که  مد نظر ماست فاصله دارد لذا در جلسات آینده شورای فرهنگ عمومی باید پیرامون ظرفیت‌های موجود در این خصوص نیز بحث و برنامه ریزی شود.
وی با اشاره به مساله اربعین حسینی گفت: توجه به نماز در پیاده روی اربعین بسیار مهم است چراکه نماز کارخانه انسان سازی است.
وی افزود: به یاری خداوند باید برنامه‌ریزی شود تا در سال آینده موکب‌های ترویج نماز در مسیرهای منتهی به مرزها راه اندازی شود.
وی در بخش دیگر‌سخنان خود بر اهمیت فضا سازی و محیط سازی موکب‌ها تاکید کرد و گفت: موکب‌ها نباید تنها منحصر به بحث توزیع اغذیه باشند بلکه  باید رسالت فرهنگی برای آن‌ها تعریف شود و در کنار خدمت رسانی، محتوایی فرهنگی را نیز نشر دهند. مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست با آرزوی قبولی توسل و خدمات مردم و مسئولان در  ایام اربعین، اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی مبحث سند مهندسی فرهنگی استان رونمایی و ابلاغ شد که بعد از رونمایی، اجرای آن مورد بررسی قرار گرفت و در استانداری و در مجموعه معاونت سیاسی اجتماعی تشکیل گروه های در این زمینه‌ پیگیری شد.
وی در ادامه گفت: مبحث دیگر ابلاغیه هایی است که در شورای فرهنگ عمومی مطرح است و با پیگیری های حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد روی این مسائل مجدانه کار شد و موضوع بررسی وارائه شد.
منادی ادامه داد: در جلسه قبل هم اصل بر این شد که عنوان فعالیت های فرهنگی، تربیتی مدارس در مجموعه آموزش و پرورش که یکی از دغدغه ها است مورد بررسی قرار گیرد و موضوعات مختلف در این زمینه در مجموعه شورای عمومی مطرح شود.  در پایان مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به طرح  پیشنهاد سردار حاجتی و تاکید امام جمعه اهواز اشاره کرد و گفت: مقرر شد که تا قبل از ایامی که سال تحصیلی آغاز شود، اداره کل خدوم آموزش و پرورش روی این طرح بررسی های لازم را انجام داده و گزارشی در جلسه ارائه دهند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه