روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد - شماره 4657

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر :

در هفته دولت ۱۴ پروژه با اعتبار ۳۳۴ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد


 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان بوشهر گفت : در هفته دولت امسال ۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳۴ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
عبدالحسین گرشاسبی درجمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: از این تعداد پروژه ها ۹ مورد مربوط به جنگل کاری و نهال کاری در سطح استان و دیگر پروژه ها اجرای بندهای سنگی ملاتی در شهرستان های دشتستان، دیر و دشتی است.
وی با اشاره باینکه  ۷۵ میلیارد تومان به اعتبارات آبخیزداری و معاونت فنی در بخش استانی و ملی اختصاص یافته است افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بعنوان باور و فرهنگ مردم استان بوشهر جایگاه خود را تثبیت نموده است.
گرشاسبی تصریح کرد: کاشت 12 میلیون اصله نهال سهم استان بوشهر است که سه میلیون و ۷۰۰ نهال آن در سال اول و ۷۳ هزار نهال تا کنون در سال جاری کاشت شده است.
وی با بیان اینکه 5 طرح آبخیزداری در استان بوشهر افتتاح می شود افزود: 2200 میلیارد تومان اعتبار از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) پیش بینی شده که  توسط بسیج سازندگی اجرا می شود  
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از توسعه جنگل حرا در سواحل استان خبر داد و خاطر نشان کرد: مساحت جنگل‌های حرا این  استان 736 هکتار است که 443 هکتار طبیعی و 293 هکتار دست کاشت است.
گرشاسبی  با اشاره بباینکه  ۹۵ درصد علت آتش سوزی مراتع و جنگل ها عامل انسانی است.اضافه کرد: خط ارتباطی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی دریافت گزارش‌های مردمی است و دوستداران منابع طبیعی هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع و یا هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی از سوی افراد سودجو را می‌توانند به این سامانه اعلام کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه