روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد - شماره 4650

مدیرکل فرهنگ استان بوشهر:

امروزه یک خبرنگار می تواند نقش بسیار ویژه ای در مسائل اجتماعی، امنیتی و سیاسی و بین المللی داشته باشد


 عبدالرحیم افروغ گفت: امروزه یک خبرنگار می تواند نقش بسیار ویژه ای در مسائل اجتماعی، امنیتی و سیاسی و بین المللی داشته باشد و ما به عنوان دستگاه متولی وظیفه داریم این قشر را رشد دهیم آن هم در بوشهری که دارای سابقه و در کشور صاحب حرف و نظر و رای در عرصه رسانه است.
عبدالرحیم افروغ در گفت و گو یی  با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت، اظهار داشت: ترور و اندیشه تروریسم از یک ضعف و انفعال نشات می گیرد و دشمن وقتی کنترل منطقه از دستش خارح شود، به سمت حذف افراد می رود.
وی با بیان اینکه براساس شاخص ها و وعده ولی صادق ما، باطل ماندگار نیست، افزود: امروز اضمحلال رژیم صهیونیستی پیداست که به چالش کشیده شدن این رژیم در واشنگتن و دانشگاه های آمریکا و اروپا نشانه آن است.
افروغ با اعلام اینکه ما بر اساس فضای تعاملی و هم افزایی و همراهی و همدلی با فضای مطبوعاتی و رسانه ای استان رفتار کرده ایم، گفت: یکی از بخش های خیلی خوب در حوزه رسانه ها بود. آن جایی که رسانه کنش فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود را نشان داد و منفعل نبود در عین تنش زا نبود و اثر اجتماعی مطلوب داشت.
وی ادامه داد: دیدگاه ما ایجاد محدودیت برای رسانه ها نبوده است و خط قرمز ما نظام و ایران و مردم بود که خوشبختانه فعالان حوزه مطبوعات استان بویژه در رسانه های رسمی و مجوزدار این موارد را رعایت می کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، توانمندسازی مطبوعات را از برنامه های مهم این اداره کل دانست و خاطرنشان کرد: تکثر بالای سایت ها و مطبوعات در استان، قطعا پراکندگی در حوزه متخصصین ایجاد کرد اما فرصت های خوبی هم برای شکوفایی استعدادها مهیا شد.
وی افزود: در سال های اخیر در استان دوره های آموزشی و کارگاه ها و اردوهای رسانه ای متعددی برگزار شد و به زودی هم یک دوره خبرنگاری در آینده ای نزدیک در راستای توانمندسازی فعالان رسانه استان برگزار می شود.
افروغ عنوان کرد: برای جبهه استکبار زدن یک خبرنگار از بسیاری از مراکز نظامی مهمتر است چون کسی که در نهایت می خواهد اساس کار را طراحی کند و اذهان جامعه بشری را متاثر می کند، خبرنگار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با بیان اینکه دستگاه های دولتی و سایر مجموعه های حاکمیتی باید قدردان خبرنگاران باشند، تصریح کرد: تولیدات رسانه ای باعث دیده شدن جشنواره ها و همایش ها و پروژه های دولتی می شود و فضای امیدبخش ایجاد می کند.  
وی یادآور شد: بستر کشور یک بستر امیدبخش است و انعکاس امیدبخش این فضا کمک می کند که ذائقه جامعه را به سمت امیدآفرینی ببریم چنانچه واقعیت جامعه همین است.  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: اگرچه بدلیل ضریب خبرهای منفی در برهه ای که صورت گرفت، میل و ذایقه جامعه در جاهایی به سمت دیدن ضعف ها و سیاه های مطلق پیش رفته اما باید میل به سمت خبرهای خوب و امیدبخش دنبال کنیم که این کار از رسانه و سایت ها و مطبوعات برمی آید.  
وی درباره برنامه های روز خبرنگار در استان بوشهر، بیان داشت: امسال هم مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار با همکاری خانه مطبوعات و معاونت رسانه ای فرهنگ و ارشاد استان در بوشهر برگزار می شود.
افروغ درباره پروژه های مهم عمرانی استان در حوزه فرهنگ، اظهار کرد: مناقصه سالن و تجهیز مجتمع فرهنگی هنری عسلویه به زودی به مناقصه گذاشته می شود و برای تکمیل این مجتمع نیز به اعتبار دیگری نیاز است.
وی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی هنری دلوار در حال تکمیل است، ادامه داد: نگارخانه کنگان و دیر و مجتمع قرآنی حنان دلوار نیز در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
افروغ گفت: نگارخانه گناوه و بوشهر و پلاتو روباز مجتمع ۹ دی بوشهر و چندین پروژه دیگر نیز در حال انجام هستند.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ برنامه در قرارگاه شهید آوینی برگزار می شود، عنوان کرد: نمایشگاه خوشنویسی خورشیدهای همیشه با محوریت دفاع مقدس، فراخوان تجسمی با موضوع خانواده و جوانی جمعیت، یک اثر در حوزه نمایش و رونمایی از یک اثر فاخر موسیقیایی با هویت بومی، برگزاری یک برنامه فرهنگي در هر شهرستان از جمله این برنامه هاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: محرومیت زدایی در همه عرصه ها در کشور داشتیم اما در عرصه فرهنگ و هنر با خلاقیت دولت سیزدهم این مهم صورت گرفت و اکنون ۱۴ برنامه در قرارگاه عدالت فرهنگی از جمله آموزش خبرنگاری، حمایت از نوقلمان و نویسندگان، عرصه نمایش و فیلم سازی و حمایت از روستاهای قرآنی دنبال می شود.
وی با بیان اینکه صندوق هنر یک افتخار برای نظام اسلامی شده که در دنیا چنین چیزی نداریم، ابراز داشت: در استان بوشهر نزدیک به هزار نفر عضو صندوق هنر هستند و از خدمات آن استفاده می کنند.
افروغ بیان کرد: مسئله بیمه یکی از دغدغه های جدی این روزهای هنرمندان است که بحث بیمه تکمیلی و وام های بلاعوض و اضطراری برای این عزیزان در نظر گرفتیم.
وی یادآور شد: در حوزه وام های خوداشتغالی بدون بهره جمع کثیری از فعالان فرهنگ و هنر استان معرفی شدند و امسال هم رایزنی این برنامه در دستور کار داریم.
افروغ در پایان به گرامیداشت روز خبرنگار و یاد شهید محمود صارمی و سایر شهدای عرصه رسانه، بیان کرد: خبرنگاری علاقه و فداکاری می خواهد و خبرنگاران در راستای بیان حقیقت به نحو مطلوب تلاش کنند.

تسریع در اجرای پروژه فیبر نوری
مخابرات علی آباد برای مشتریان تجاری
  مخابرات شهرستان علی آباد کتول در کوتاهتریتن زمان برای مشتریان تجاری ، فیبرکشی انجام می دهد .به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه گلستان مهندس جواد صفر نژاد با اعلام این مطلب گفت : با توجه به ایجاد زیر ساخت های مناسب در پروژه توسعه فیبر نوری و استقبال مشتریان تجاری جهت استفاده از اینترنت پر سرعت  FTTH  ، در کوتاهترین زمان سرویس های مورد درخواست به متقاضیان واگذار می شود .رئیس اداره مخابرات شهرستان علی آباد کتول گفت : هم اکنون توسعه شبکه فیبر نوری در نقاط زیادی از مناطق شهری در حال اجراست که با تکمیل آن مشترکان خانگی و تجاری ساکن در این مناطق می توانند از سرویس های مبتنی بر فیبر نوری همچون اینترنت پر سرعت  FTTH  بهره مند شوند .وی که حین بازدید از پروژه فیبرکشی به بانک مهر سخن میگفت : ابراز امیدواری کرد مشترکان با استفاده از سرویس های مخابرات بر بستر فیبر نوری ارتباط با کیفیت و تبادل اطلاعات با سرعت بسیار بالا را تجربه خواهند کرد .

کابل کشی مجدد مخابرات
در بخش هایی از شهرستان آق قلا
  در پی اختلال مخابراتی در اثر سرقت در بخش هایی از شهرستان آق قلا ، کابل کشی مجدد توسط مخابرات انجام شد .به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه گلستان ، دکتر کامبیز بیک محمدی با اعلام این خبر گفت : متاسفانه با وجود تلاش های بسیار در راستای کاهش سرقت و پیشگیری از آن همچنان شاهد این معضل اجتماعی هستیم و خسارات آن به مخابرات تحمیل می شود .رئیس مخابرات شهرستان آق قلا افزود : علاوه بر خسارات وارده به مخابرات ، نارضایتی مشترکین نیز از نتایج سرقت تجهیزات است که به دلیل اختلال در خدمات و سرویس های مخابراتی ارائه شده بوجود می آید . وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده ابراز امیدواری کرد دستگاههای مرتبط تدابیر امنیتی بیشتری را اندیشیده و سازمان های خدمات رسان را یاری نمایند .

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه