روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد - شماره 4650

روایت هزار روز خدمت مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری


  خسرو کیانی در نشست» روایت هزار روز خدمت مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری « در جمع خبرنگاران گفت:در طول سه سال اخیر چهاررخدادطبیعی در استان اتفاق افتاد ازجمله برف سنگین کوهرنگ، تنش بی سابقه آبی، سیل بارده و زلزله کوهرنگ از بحران‌های این استان بود که به خوبی مدیریت شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد:طی سه سال گذشته در هر حادثه طبیعی ۶۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شد که واحدهای مسکونی تخریب شده در اثر زلزله کوهرنگ و سیل تکمیل و همچنین ۶۰۰ واحد مسکونی تخریب شده در اثر برف نیز در حال تکمیل است.
کیانی ادامه داد: طی سه سال گذشته ۳۷۰ مانور آموزشی به صورت میدانی و عملیاتی در این استان برگزار شد و یکی از این مانورها در محله منظریه شهرکرد بود که ۲۲ روز با حضور ۳۰ دستگاه اجرایی به طول انجامید.
وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته ۹۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و برف‌روب به ناوگان حمل و نقل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری جهت سهولت کار در بحران‌ها اضافه شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اضافه کرد: جبران ۱۰۰ درصدی خسارات در توان دولت نیست و تنها ۲۰ درصد خسارات را می‌تواند جبران کند، واحدهای مسکونی روستایی و شهری تحت پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه قرار گرفتند، که ۴۰۰ خانه آسیب‌دیده ثبت سامانه و ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت خسارت شد.
خسروکیانی خاطرنشان کرد:در طول سه سال اخیر بیش از ۱۳۵ کیلومتر مسیل و رودخانه ساماندهی و لایروبی شد که تا قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۵ کیلومتر لایروبی انجام شده بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: طی سه سال گذشته تا کنون ۷۰ اطلاعیه قرمز، ۱۶۰ اطلاعیه نارنجی و ۲۱۰ اطلاعیه زرد برای بحث آمادگی رخدادهای طبیعی صادر شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه