روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد - شماره 4650

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

ثبت‌نام ۲۰ هزار کارجو و کارفرما در سامانه جستجوی شغل


  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ۱۷ هزار و ۶۹۲ کارجو و ۲ هزار و ۳۵۳ کارفرمای مازندرانی در سامانه جستجوی شغل ثبت‌نام کردند.
علی باقری گسترش چتر خدمات کاریابی به عموم مخاطبان(کارجویان و کارفرمایان)، رصد و پایش تغییر و تحولات بازار کار و رفع ناترازی‌های موجود، کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و دسترسی به اطلاعات صحت‌سنجی شده هر دو طرف بازار کار و اطلاعات ثبتی را از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه جست‌و‌جوی شغل عنوان کرد.
وی با اعلام اینکه سامانه جستجوی شغل محلی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می‌کنند، تصریح کرد: متقاضیان کار و کارفرمایان برای درخواست شغل و بکارگیری نیروی کار می‌توانند از طریق این سامانه ثبت‌نام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: از زمان شروع راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل(اول خرداد ۱۴۰۲) تا امروز ۱۷ هزار و ۶۹۲ کارجو، ۲ هزار و ۳۵۳ کارفرما و ۵ هزار و ۶۷۹ فرصت‌ شغلی با ظرفیت ۱۱ هزار و ۵۶۰ نفر در سامانه جستجوی شغلی ثبت شده است که تاکنون ۳ هزار و ۱۱۰ نفر بکارگیری شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه فرایند کاریابی‌ها هوشمند شده است، افزود: بر این اساس کاریابی‌ها و کارجو و کارفرما به صورت برخط می‌توانند فرایند را ببینند.
باقری تصریح کرد: کارجویان و کارفرمایان برای کسب اطلاعات از فرصت‌های شغلی می‌توانند به سامانه جستجوی شغل به نشانیshoghl.mcls.gov.ir مراجعه و مراحل ثبت‌نام را طی کنند.
وی بر ضرورت انجام اقدامات آموزشی و ترویج امیدآفرینی و جهاد تبیین در جامعه هدف تاکید کرد و گفت: با توجه به آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ایجاد سامانه جستجوی شغل در توسعه کاریابی‌ها و بهبود وضعیت اشتغال در کشور اثرگذار است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر افراد متقاضی کار که از مهارت خاصی برخوردارند، می‌توانند در سامانه جستجوی شغل نام‌نویسی کرده و فرصت‌های شغلی موجود در سامانه را بررسی و در صورت تایید کارفرما مراحل مصاحبه و پذیرش را دنبال کنند.
باقری یکی از توانمندی‌های سامانه جستجوی شغل را پردازش قرارداد کار دائم و موقت اعلام کرد و گفت: کارفرمایانی هم که به دنبال جذب نیروی کار ماهر در بخش‌های مختلف هستند می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه رزومه‌های مختلف را مشاهده و نسبت به پذیرش نیروی کار اقدام کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه