روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۳ اسفند - شماره 4565

دولت ورود و دخالتی در انتخابات نداشت


 منتخب مردم تبریز در مجلس دوازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ورود تشکیلاتی به بحث انتخابات نداشت، گفت: دولت بدون بروز مشکل امنیتی و با سلامت قابل قبول انتخابات را برگزار کرد .
مسعود پزشکیان گفت: در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشکلی مشاهده نشد و دولت بدون بروز مشکل امنیتی و با سلامت قابل قبول انتخابات را برگزار کرد . منتخب مردم تبریز در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در خصوص عملکرد دولت در اجرای قانون انتخابات اظهار داشت: شاید بخشدار یا فرمانداری نسبت به نامزد انتخاباتی نظر خاصی داشت اما شاهد ورود تشکیلاتی دولت به انتخابات نبودیم.
وی افزود: در ارتباط با مشارکت مردم در انتخابات در حوزه‌هایی که نامزدها از گرایشات مختلف حضور داشتند مشارکت بیشتری را شاهد بودیم اما در حوزه‌هایی که نامزدهای انتخاباتی فقط از یک طیف سیاسی خاص بودند مشارکت پایین‌تر بود.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده در یک دوره چهارساله و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو در یک دوره هشت ساله ۱۱ اسفندماه در حوزه های انتخابیه سراسر کشور برگزار شد.

 

رئیس‌جمهور دریافت “نشان فتح” را به فرماندهان سپاه و ارتش تبریک گفت
 « سیدابراهیم رئیسی» در پیام‌های جداگانه‌ای با تبریک اعطای نشان فتح از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردار سرلشکر حسین سلامی و سردار سرلشکر عبدالرحیم موسوی اعطای این نشان را نمادی از رضایت و خرسندی معظم‌له از مجاهدت‌های ایشان دانست که توانسته‌اند با حضور فرزندان رشید ملت سرافراز ایران در این نهاد مردمی، در همه زمینه‌های نظامی، عملیاتی، ‌اطلاعاتی و پیشرفت و اعتلای کشور و همچنین خدمت‌ رسانی به مردم عزیز کشورمان در برهه‌های حساس به خوبی بدرخشند و همچون خاری در چشم دشمنان باشند.

رونمایی از ۳ تابلوی نفیس مزین به بیانات رهبر معظم انقلاب
  سه تابلوی نفیس مزین به بیانات رهبر معظم انقلاب در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۱۴۰۲رونمایی شد.
«اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهم‌تر است» یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که در یکی از تابلوها خطاطی شده و به تذهیب یکی از هنرمندان مطرح کشور درآمده است.

سرتیپ حیدری:
هوانیروز بیش از ۸۰۰ نوع قطعه مورد نیاز خود را می‌سازد
 فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه امروز هوانیروز توانسته است بیش از ۸۰۰ نوع قطعه‌های مورد نیاز خود را تهیه کند و به‌خودکفایی برسد، گفت: با دستیابی به این موفقیت و دیگر دستاوردها اکنون حدود ۱۰ درصد از نُرم جهانی در رابطه با ادوات پروازی جلوتر هستیم. امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در آیین تکریم و معارفه فرمانده هوایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: هوانیروز امروز یک الگوی بسیار خوب در عرصه آسمان همیشه نورانی کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

جلسه آینده مجلس ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد
  آخرین جلسه علنی صحن مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲، دیروز به ریاست عبدالرضا مصری برگزار شد. در این نشست طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور و همچنین طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها که اعاده شده از شورای نگهبان است مورد بحث و رسیدگی نمایندگان قرار گرفت.
در پایان نشست، مصری اعلام کرد که جلسه آینده صحن علنی مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

گزارش دیوان محاسبات
از بحران بدهی بانکی
نیروگاه‌های واگذار شده
  دیوان محاسبات کشور گزارش کوتاهی درخصوص بدهی تسهیلات بانکی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی منتشر کرد.
بررسی‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد ۶۸ درصد از بدهی تسهیلات بانکی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی مربوط به نیروگاه‌هایی است که در سنوات گذشته از طریق سازمان خصوصی‌سازی به‌صورت مزایده واگذار گردیده‌اند.
همچنین ۳۲ درصد دیگر آن مربوط به نیروگاه‌ها و پروژه‌های متعلق به‌خود شرکت بوده که تاکنون اقدامی جهت تامین منابع مالی به‌منظور تسویه بدهی‌های مذکور انجام نگرفته است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه