روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۳ اسفند - شماره 4565

عملکرد و دستاوردهای سپاه در سال ۱۴۰۲ تشریح شد

از رونمایی توانمندی‌های راهبردی تا اعطای نشان فتح


  سردار سرتیپ پاسدار رمضان‌شریف، سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و توفیق بهره‌مندی از فیوضات معنوی و نورانی این ماه پرخیر و برکت و همچنین آرزوی پیروزی و رهایی ملت فلسطین به‌ویژه مردم مظلوم و مقاوم غزه از ظلم و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، در این ماه شریف؛ در گفت‌وگویی عملکرد و دستاوردهای عمده سپاه در سال۱۴۰۲ را تشریح کرد.
سخنگوی سپاه اعطای نشان فتح از سوی فرمانده معظم کل قوا به سرلشکر حسین سلامی را موهبتی بزرگ برای سپاه توصیف کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌ تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور در نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و دیگر عرصه‌های ماموریتی پیشرفت‌ها و دستاوردهای خوبی حاصل شده است و به فضل الهی این مسیر قدرتمندتر از گذشته تداوم خواهد یافت.
سردار شریف در تشریح عملکرد، اقدامات و دستاوردهای عمده سپاه در سالی که گذشت اظهار کرد: پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تقویت بنیه دفاعی کشور در نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه محقق شده است و به‌ویژه در حوزه آموزش، اشراف اطلاعاتی، الحاق تجهیزات جدید و تقویت قدرت بازدارندگی کشور دستاوردهای بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم.
وی افزود: نیروی دریایی سپاه در سال‌جاری ۶ نوبت الحاق تجهیزات و توانمندی‌های تخصصی و راهبردی شامل شناورها، موشک‌ها، پهپادها و سایر تجهیزات، ادوات و سلاح‌های پیشرفته مورد نیاز داشته است. در این زمینه از نظر کمی و کیفی نسبت به گذشته با ارتقاء و رشد بهتری مواجه شده‌ایم و دست نیروی دریایی سپاه با ورود شناورهای بزرگ‌تر که قابلیت دریانوردی بیشتری دارند، برای حفاظت از منافع کشور بلندتر شده و هم‌اکنون قادریم از مسافت‌های دور نیز از منافع ملی کشور دفاع کنیم.
رونمایی موشک‌های هایپرسونیک
 و پرتاب موفقیت‌آمیز دو ماهواره
سخنگوی سپاه با تأکید بر ادامه داشتن روند پیشرفت کنونی در سپاه و ساخت و الحاق تجهیزات جدید، گفت: در نیروی هوافضای سپاه نیز همین روند رو به پیشرفت ادامه دارد و شاهد رونمایی از موشک‌های جدیدی ازجمله موشک هایپرسونیک فتاح ۱ با حضور رئیس‌جمهور و پرتاب موفقیت آمیز دو نوبت ماهواره «نور ۳» و نیز «ماهواره ثریا با پرتابگر قائم ۱۰۰» در سال ۱۴۰۲ بودیم که بخشی از پیشرفت‌های حاصل شده است.
هدف قراردادن مقرهای موساد و برخی گروهک‌های تروریستی در کردستان عراق و حلب
وی با تأکید بر نقش بسزای نیروی زمینی سپاه در ایجاد امنیت پایدار در مناطق شمال غرب و جنوب شرق کشور، عنوان کرد: در این عرصه تعداد زیادی از گروهک‌های تروریستی که قصد نفوذ، اخلال و ایجاد ناامنی در نقاط مرزی و عمق کشور داشتند، توسط نیروی زمینی سپاه دستگیر و یا زیر ضربه قرار گرفتند.
آبرسانی و تامین آب پایدار در مناطق مختلف کشور
در اولویت طرح‌های سپاه
سردار شریف اعلام کرد: طرح‌های بزرگی مانند غدیر، آبرسانی به خوزستان، آب همدان هم ازجمله طرح‌هایی بود که در دستور کار قرار گرفت و بحمدالله انجام شد. همچنین پروژه‌های آبرسانی و تامین آب پایدار در تعداد بسیار زیادی از روستاهای کشور در همه استان‌ها و در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه انجام شد که در کنار و یا مکمل طرح‌های بزرگ و پروژه‌های ملی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده‌ایم.
بازگرداندن اموال بابک زنجانی
 به کشور توسط اطلاعات سپاه
سردار شریف با اشاره به دیگر اقدامات سازمان اطلاعات سپاه در سال‌جاری گفت: بازگرداندن اموال بابک زنجانی که به‌عنوان مطالبه ملی در کشور از آن یاد می‌شود، ازجمله اقدامات موفق مجموعه اطلاعات سپاه است. در این فرایند توانستیم با همکاری قوه قضاییه، بیت‌المال را به خزانه کشور بازگردانیم. این نوع اقدامات سازمان اطلاعات سپاه از تداوم ایجاد فساد در کشور می‌تواند مؤثر باشد و همه کسانی که نیت‌های سوء دارند، بدانند که زیر دید و تیر سازمان اطلاعات سپاه قرار دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه