روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۳ اسفند - شماره 4565

ارسال اسامی متخلفان ارز مسافرتی به بانک مرکزی

خدمات بانکی خریداران متخلف محدود می‌شود


   براساس گزارش برخی خبرگزاری‌ها بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته ولی بلیتشان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود.
 یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال‌جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی‌ و سوداگری هم می‌شود.
یکی از دلایل افزایش تقاضا، خرید ارز به‌منظور سفرهای خارجی است؛ بانک مرکزی برای تأمین نیاز ارز مسافران و البته جلوگیری از سوداگری در روزهای قبل سهمیه ارز مسافرتی را افزایش داد تا نیازهای ارزی واقعی از طریق بازار رسمی پوشش داده شود.
روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس مدعی شده بود که سهمیه ارز مسافرتی با ورود رئیس‌جمهور به موضوع، متوقف می‌شود اما این خبر از سوی خبرگزاری دولت و مشاور رئیس‌کل بانک مرکزی تکذیب و اعلام شد: به‌خلاف اخبار نادرستی که در فضای مجازی منتشر شده است، سیاست بانک مرکزی در زمینه تخصیص ارز مسافری تغییری نکرده است و فروش ارز مسافری هوایی به متقاضیان همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است. با این حال اما درحالی‌که هدف و تلاش بانک مرکزی پاسخگویی نیازهای ارزی کشور از طریق مبادی رسمی است، و در همین ارتباط هم توانسته است جلوی رشد چشمگیر قیمت ارز را بگیرد اما اظهارنظرهای نادرست از سوی برخی افراد ازجمله برخی نمایندگان مجلس موجب می‌شود بازار آزاد ارز با التهاب همراه شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه