روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۳ اسفند - شماره 4565

عفو برخی زندانیان به مناسبت عید نوروز و ماه‌ رمضان


  سخنگوی قوه قضاییه از عفو برخی زندانیان به مناسبت عید نوروز و ماه رمضان خبر داد.
ستایشی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان قوه قضاییه از رهبر انقلاب اسلامی تقاضای عفو برای برخی از محکومان و زندانیان دارد، گفت: امسال تقارن سال نو را با ایام ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر داریم. به‌صورت تجمیعی عفو پیش‌بینی شده است و در ایام پیش رو ابعاد و چگونگی آن اعلام می‌شود. رئیس قوه قضاییه هم در جلسه شورای‌عالی قضایی تأکید کردند که معاونت قضایی در حال نهایی کردن فهرست عفو و بخشودگی و کاهش مجازات است و ان‌شاءالله این فهرست به محضر مقام معظم رهبری تقدیم خواهد شد و اطلاع‌رسانی بعدی حتماً انجام می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره نرخ دیه در سال جدید، اظهار کرد: در راستای رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی، هر ساله تعیین نرخ دیه مورد توجه قرار گرفته است. پس از جمع‌بندی‌هایی که صورت می‌گیرد مراتب به ریاست قوه قضاییه منعکس می‌شود و سپس اتخاذ تصمیم خواهند کرد. تا پایان سال تصمیم لازم اتخاذ می‌شود و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
آخرین وضعیت روند رسیدگی به پرونده فرزندان یکی از مقامات قوه قضاییه
ستایشی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت روند رسیدگی به پرونده فرزندان یکی از مقامات قوه قضاییه، اظهار کرد: پرونده در مرحله دادرسی در دادگاه بوده و 5جلسه رسیدگی تشکیل شده است. چنانچه شرایط اطلاع‌رسانی فراهم شود مانند تمام اطلاع‌رسانی‌ها مطابق مقررات عمل خواهد شد.
موضوع لو رفتن سؤالات آزمون فوق‌العاده وکالت به‌صورت جدی پیگیری می‌شود
ستایشی در پاسخ به سؤال زمزمه‌های لو رفتن سؤالات آزمون فوق‌العاده وکالت 1402و شفاف‌سازی قوه قضاییه، گفت: این آزمون مربوط به مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه است و این مرکز کارفرما بوده و متولی برگزاری سازمان سنجش است.
وی بیان کرد: در مورد موضوعات مطرح شده باید دستگاه متولی به‌صورت روشن و مبرهن نظر خود را اعلام کند و دستگاه‌های امنیتی نیز در حال بررسی صحت و سقم موضوع عنوان شده هستند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه